מסתמן: מחזיקי אג"ח כ"ח של אפריקה ינסו להשתלט על אפי פיתוח

מישיבה סגורה שתוכנה הגיע לידי "גלובס" עולה, כי מחזיקי אג"ח כ"ח הבינו שאפימול והפרויקט השני במוסקבה אבדו, ולכן עדיף להם לממש עכשיו הבטוחה בשווי של 500 מ' ש' ■ המדריך המלא להשקעה באג"ח 

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
לב לבייב / צילום: תמר מצפי

מסתמן: מחזיקי אג"ח כ"ח של אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב ככל הנראה יפעלו לבדם מול החברה למימוש הבטוחה שבידם, ולהשתלט על חברת אפי פיתוח

מישיבת מחזיקי האג"ח של שלוש הסדרות הגדולות של אפריקה, (כ"ו, כ"ז ו-כ"ח) שהסתיימה הערב (א') ושתוכנה הגיע לידי "גלובס", עולה כי מחזיקי האג"ח מסדרה כ"ח יפעלו כדי להפריד כוחות עם מחזיקי האג"ח האחרים של החברה, וזאת מאחר שהם הבינו, לדבריהם, מאפריקה ישראל, כי אפימול, אוזרקובסקיה והפרויקט נוסף אבדו, ולכן המשמעות היא כי הבטוחה שבידם היא נכסים בשווי של 500 מיליון שקל בעוד הע"נ של האג"ח שלהם עומד על 600 מיליון שקל. 

במילים אחרות, מחזיקי אג"ח כ"ח הבינו כי אם הבנקים ברוסיה ייקחו את הנכסים של לבייב ברוסיה, עדיין ייוותרו בידיהם נכסים בשווי קרוב לגובה החוב שבידם, ולכן עדיף להם לממש את הבטוחה עכשיו.

יש לציין כי לאחר אובדן שלושת הנכסים תיוותר אפי פיתוח עם הון עצמי של 500 מיליון דולר וללא חובות. כשליש ממניות אפי (כ-160 מיליון מניות) משועבדות למחזיקי כ"ח וכשליש (כ-120 מיליון מניות) משועבדות למחזיקי כ"ו וכ"ז. חבילת מניות נוספת משוחררת משיעבוד ונמצאת בידי אפריקה. 

המשמעות: ככל הנראה יהיו למחזיקי האג"ח שתי נציגויות נפרדות - האחת של מחזיקי אג"ח כ"ו ו-כ"ז שהבטוחה שלהם זה אפריקה נכסים (שמתומחרת במלואה) ונציגות נוספת של מחזיקי אג"ח כ"ח שהבטוחה שלה היא אפי פיתוח שמתומחרת לטענתם בחסר משמעותי. 

המחזיקים הגדולים אמרו ל"גלובס", כי בהתחשב בבטוחה שבידם, האפשרות לריקוברי ובאחריות לכספי הציבור, הם ככל הנראה יפעלו למימוש הבטוחה ולהשתלט על אפי פיתוח. 

המחזיקים הגדולים בכ"ח נוטים כרגע לפעול לפירוקה של אפריקה ישראל, כך שאת אפריקה נכסים יקבלו מחזיקי כ"ו וכ"ז והם יקבלו את אפי פיתוח. יחד עם זאת, המחזיקים הגדולים מכונסים לישיבה בינם לבין עצמם כדי לבחון אפשרות לתת ללבייב את האפשרות להציג מטעמו הצעה שתותיר אותו עם החברה. 

הישיבה הסגורה באה לאחר ישיבה פתוחה בה הציגו ראשי אפריקה ישראל את משנתם בנוגע למצבה של החברה (לסיפור המלא).