לראשונה: צו הורות לבנות זוג מיום לידת תינוקן

המבקשות טענו לאפליה לעומת הורים הטרוסקסואלים, הנחשבים שניהם ההורים מיום הלידה, למרות שאין חולק בדבר אימהותה של בת הזוג של היולדת ■ עמדת משרד הרווחה הייתה כי לא ניתן לתת צו הורות לפני הלידה

תינוק / צלם: Iakov Filimonov/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
תינוק / צלם: Iakov Filimonov/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

שופט בית המשפט לענייני משפחה בתל-אביב, יחזקאל אליהו, נתן אתמול (א') צו הורות לבנות זוג אשר נולד להן תינוק, צו אשר קבע כי בת זוגה של היולדת היא אמו של התינוק לכל דבר ועניין מיום לידתו. בנות הזוג, להן ילדים קודמים, הגישו את הבקשה למתן צו הורות עוד בזמן ההריון.

עמדת בא-כוח היועמ"ש (משרד הרווחה) הייתה כי לא ניתן לתת צו הורות בטרם לידת התינוק, וכי על המבקשות לפנות בבקשה לצו הורות לאחר הלידה, כנהוג במקרים כאלה.

המבקשות טענו כי מאחר שאין חולק כי הבקשה לצו הורות תתקבל ללא התנגדות (מאחר שמדובר בילד רביעי לאותן בנות זוג), זכויותיו של התינוק יוטבו אם יהיו לו שני הורים טרם לידתו ו/או לחילופין מיום לידתו.

עוד טענו המבקשות לאפליה של בנות הזוג לעומת הורים הטרוסקסואלים אשר נחשבים שניהם ההורים מיום הלידה, למרות שאין חולק בדבר אימהותה של בת הזוג של היולדת.

בסופו של הדיון קבע בית המשפט כי עם הלידה יועבר אישור הלידה לבית המשפט, וכך אכן נעשה, וצו ההורות ניתן באותו יום, כך שהמבקשות עזבו עם תינוקן את בית החולים כאשר שתיהן אימהות של התינוק מיום לידתו על-פי צו ההורות.

את המבקשות ייצגו עורכי הדין יורם מושקט ושרון שפינט-סיראי.