אשדר תשתתף בפרויקט פינוי בינוי בר"ח יצחק שדה בת"א

הפרויקט יכלול פינוי 206 דירות קיימות ב-17 בנייני מגורים שנבנו בשנות ה-60' ■ שעל פי התכנון ייבנו כ-630 דירות סך הכל ולאחר ש-206 דירות יחזרו לבעלים המקוריים, היזמים יוכלו לשווק ולמכור 424 דירות

פועלים באתר בנייה / צילום: תמר מצפי
פועלים באתר בנייה / צילום: תמר מצפי

חברת אשדר נכנסת לשותפות בפרויקט פינוי בינוי בעיר תל אביב-יפו. מדובר בפרויקט אותו קידמה חברת NSA של ניסים אסייג הממוקם ברחובות יצחק שדה, משה דיין, הפלמ"ח והחייל האלמוני בעיר.

נכון להיום מדובר ב-206 דירות קיימות ב-17 בנייני מגורים ישנים בני 3 ו-4 קומות שנבנו בשנות ה-60' שעל פי התכנון ייהרסו לטובת בניית בנייני מגורים חדשים שיכללו כ-630 דירות סך הכל. לאחר ש-206 דירות יחזרו לבעלים המקוריים, היזמים יוכלו לשווק ולמכור 424 דירות.

על פי הדיווח של אשדר  לבורסה, החברה נכנסה לשותפות ב-50% מהפרויקט, ובכוונה לקדם את הליכי התכנון וההקמה כמו גם שיווק הדירות בעוד השותפה תהיה אמונה על הקשר עם הדיירים. חשוב לציין שמדובר בפרויקט שנמצא בשלב מקדמי בלבד כאשר התב"ע טרם אושרה בוועדה המקומית, וצריכה עוד לקבל את אישור הועדה המחוזית בשלב הבא. במקביל, נכון להיום רק כ-40% מבעלי הדירות במתחם האמור חתמו על הסכמה לביצוע הפרויקט כך שגם במישור זה הדרך ליציאת הפרויקט לפועל עוד ארוכה.

"הפרויקט נמצא בשלב ההחתמות של הדיירים בשטח ובמקביל, מקיימים דיונים עם הועדה המקומית וצוות תכנון מזרח של עיריית תל אביב על תכנון הפרויקט", כך מסביר יהושע (שוקה) כסלו, סמנכ"ל פיתוח עסקי באשדר. "התכנון אותו אנחנו מקדמים תואם את תוכנית המתאר של תל אביב (תא/5000) ואמור לכלול שני מגדלים בני 25 קומות בצומת יצחק שדה ומשה דיין, ועוד בנייה מרקמית של בנייני מגורים בני 6 עד 9 קומות ברחובות הפנימיים. על פי התפיסה של עיריית תל אביב, בנייני המגורים עתידים לכלול גם קומות מסחר במפלס הקרקע".

נזכיר כי לאשדר פעילות נוספת בתחום הפינוי בינוי, הן בתל אביב והן בערים אחרות. בין היתר מדובר בפרויקט בנווה מונוסון שנמצא בבנייה במסגרתו יבנו 620 יחידות דיור חדשות במקום 200 קיימות ; פרויקט ברחוב רקאנטי בתל אביב, ברמת אביב ג', שנמצא בשלב הוצאת ההיתר במסגרתו ייהרסו 96 דירות וייבנו 198 דירות חדשות ; פרויקט ברחוב טאגור פינת איינשטיין בתל אביב בו יהרסו 60 דירות וייבנו 144 דירות חדשות שנמצא בהליך הוצאת היתר ופרויקט ברחוב המאבק פינת דרך השלום, שנמצא בהפקדה בועדה המחוזית לפני התנגדויות, במסגרתו צפויות להיהרס 168 דירות לטובת בניית 565 דירות חדשות.