היום שאחרי: משפחתו של מוחמד עלי תיאבק על הון של 50 מ' ד'

"הגדול מכולם", שנפטר שלשום בגיל 74, הותיר את אשתו הרביעית, 9 ילדים ואח

מוחמד עלי/ צילום: רויטרס
מוחמד עלי/ צילום: רויטרס

מוחמד עלי, "הגדול מכולם", הותיר אחריו במותו שלשום (ו') בגיל 74 אחרי התמודדות של 32 שנים עם מחלת הפרקינסון, את אשתו הרביעית לוני (שאיתה התחתן ב-1986), תשעה ילדים, מהם שבע בנות, ואח אחד, ששמו רחמן עלי. ככל הידוע, אשתו לוני תהיה המוציאה לפועל של צוואתו. בינה לבין אחיו של עלי ובנו, מוחמד ג'וניור, קיימים חילוקי דעות והשניים חוששים שהם נותרו מחוץ לצוואה.

אלוף העולם באגרוף במשקל כבד שלוש פעמים הרוויח בשעתו מיליוני דולרים מהקרבות ההיסטוריים שלו במנילה, בפיליפינים ובקונגו, והחזיק ב-20% מחברה שמכרה רישיונות לשימוש בשמו ודמותו. "פורבס" העריך בפעם האחרונה את הונו בכ-50 מיליון דולר. בשנים 2001-2006 השימוש בשמו הכניס 4-7 מיליון דולר בשנה, באמצעות עסקאות עם חברות כמו אלקטרוניק ארטס (משחקי וידאו) ואדידס.

עלי, יליד קנטקי, קצר הצלחה רבה לאורך הקריירה המדהימה שלו בעולם האגרוף. הוא נודע גם כנדבן ותורם. ההנחה היא שילדיו ונשותיו הקודמות וגם אחיו ייכנסו לזירת ההתמודדות על ירושתו ועל הרווחים שינבעו בעתיד מהשימוש בשמו.

ההמחאה הגדולה ביותר שעלי קיבל בקרבותיו בזירה הייתה ב-10 באוקטובר 1980, בקרב מול לארי הולמס. למרות שהוא הפסיד להולמס בנוקאאוט טכני, הוא הרוויח באותו יום 8 מיליון דולר, לפי "לוס אנג'לס טיימס".

אחד הקרבות המפורסמים ביותר שלו היה במנילה בירת הפיליפינים, שעלי כינה אותו Thrilla in Manila ("מותחן במנילה"), נגד ג'ו פרייזר ב-1975. עלי הרוויח ממנו 6 מיליון דולר. שנה לפני כן הוא ניצח את ג'ורג' פורמן בזאיר, כיום הרפובליקה של קונגו. הקרב הזה נכנס להיסטוריה כ-"The Rumble in the Jungle" ועלי הרוויח בו 5.45 מיליון דולר.

עלי הקים חברה שנקראת GOAT שהרוויחה מיליוני דולרים בשנה מהשימוש בשמו ובדמותו עד שהוא מכר אותה, אך הותיר לעצמו החזקה של 20%. שם החברה הוא ראשי התיבות של כינויו המסחרי, Greatest of All Time.

בנוסף, עלי ואשתו לוני היו בעלי נכסים באריזונה ובקנטקי, ובשנה שעברה הם מכרו בית מחוץ לפילדלפיה ב-690,000 דולר. הבית שימש את עלי לאימונים לקראת קרבותיו הדרמטיים ביותר. הכנסה נוספת תהיה כנראה ממכירת פריטים של עלי ומשפחתו לאספנים.

סביר מאוד שעלי הותיר אחריו צוואה מסודרת שכוללת את אשתו המסורה לוני ואת ילדיו, בעקבות כל שנות המאבק במחלת הפרקינסון.

משפחתו מסרה שהלווייתו תיערך בעיר הולדתו לואיוויל בקנטקי ביום ה' השבוע, והודתה לציבור על גילויי התמיכה שלו.