מהומות במארסיי: "אוהדים אנגלים נמלטו על חייהם"

באנגליה מתקשים להירגע מהאירועים האלימים במארסיי, לאחר ששניים מאוהדי הנבחרת נאבקים על חייהם

הגביע של יורו 2016 / צלם: רויטרס
הגביע של יורו 2016 / צלם: רויטרס

 

לא כך ציפו להתעורר באנגליה ביום שאחרי המשחק הראשון ביורו 2016 בצרפת. אמש (שבת) נבחרת אנגליה כבר הייתה בדרך הבטוחה לניצחון על נבחרת רוסיה במשחק הראשון שלה בשלב הבתים, אלא ששוב היא עשתה במכנסיים, ספגה בתוספת הזמן וסיימה ב-1:1 מאכזב, למרות שהייתה עדיפה על יריבתה לכל אורך המשחק. אם זה לא מספיק, אוהדי הנבחרת שוב היו מעורבים בתקריות אלימות - לפני, במהלך ואחרי המשחק - שבמהלכן נפצעו אוהדים רבים שהתעמתו עם אוהדים רוסים. כמה אוהדים אנגלים פונו לבית חולים, כשמצבם של שניים מהם אף מוגדר אנוש, והם נאבקים על חייהם.

עם שריקת הסיום הפכו יציעי הסטאד ולודרום במארסיי לזירת מלחמה. על פי התמונות הקשות, מספר גדול של אוהדים רוסים הגיעו ליציעי אנגליה והחלו במהומה אלימה, כשהם מכים אוהדים ומשליכים חפצים. אלפי אוהדים ביציע האנגלי נראו נסים מהמקום ואף מטפסים על הגדרות בניסיון להימלט מהיציע, במה שנראה כמחדל אבטחה.

האירועים האלימים הדאיגו גם את השחקנים על כר הדשא, ואף את נשותיהם. בסיום ההתמודדות נראה שוער נבחרת אנגליה, ג'ו הארט, מבקש מאוהדי נבחרתו להישאר רגועים ולהיות זהירים. הוא אף ביקש מהם להישאר ביציעים ולא לצאת מחוץ לתחומי האצטדיון. אשתו הטרייה של ג'יימי ורדי, רבקה, צייצה במהלך המשחק: "זו החוויה הכי גרועה שלי ממשחק כדורגל. השוטרים השתמשו באקדחי לייזר בלי שום סיבה והתייחסו אל האוהדים כמו לחיות. אני פשוט בשוק. ראיתי את הכול במו עיניי".

הכותרות בעיתונים

"שיברון לב לאנגליה", קראה הכותרת ב"דיילי מייל" על התוצאה ואיבוד הניצחון, "הנבחרת זרקה את היתרון ואפשרה ליריב בינוני להשוות". על המהומה ביציעים נכתב ב"מייל" כי "אוהדים הותקפו באצטדיון בסצינה כאוטית, אוהדים רוסים חלפו על פני אנשי האבטחה ותקפו את האוהדים האנגלים".

ב"סאן" תיארו את המאורעות בדרמטיות כ"אוהדים אנגלים שנמלטו על חייהם מהחוליגנים המאיימים, ובאופן נואש טיפסו על הגדרות". המשחק הוגדר ב"סאן" כ"שיברון לב".

ב"מירור" נכתב ש"רוסים בריונים בכובעי גרב התנפלו על אוהדים אנגלים ויצרו פאניקה ביציעים", וציינו כיצד השוער ג'ו הארט פנה לאוהדים וביקש מהם לזוז לצדדים: "שמרו על עצמכם", התחנן השוער לעבר האוהדים.