דויטשה בנק הוריד המלצה לצ'ק פוינט: הביקוש נחלש

האנליסט קארל קירסטד מדויטשה בנק הוריד את ההמלצה למניית צ'ק פוינט מ"קנייה" ל"החזק", ואת מחיר היעד מ-95 דולר ל-90 דולר ■ "הצמיחה בהוצאות על אבטחה איטית יותר, בעיקר בתחום הבנקאות"

גיל שוויד / צילום: איל יצהר
גיל שוויד / צילום: איל יצהר

האטה בצמיחת ההוצאות על אבטחה, וסביבת ביקושים חלשה יותר - אלה המגמות שמזהים בדויטשה בנק, שמובילות אותם להוריד המלצה למניית צ'ק פוינט. לדברי האנליסט קארל קירסטד, בכנס שנתי בנושא אבטחה שנערך בארה"ב, "אספנו עוד מידע שמצביע על כך שהצמיחה בהוצאות של ארגונים על אבטחה איטית יותר, והטון גרוע בעיקר בתחום הבנקאות".

לדברי האנליסט, כ-30% מההכנסות של צ'ק פוינט מגיעות מהתחום הפיננסי, ואם לוקחים בחשבון שהמגמה תימשך גם במחצית השנייה של 2016, קשה להישאר "שוריים" על מניית צ'ק פוינט , ולצפות שהיא תגיע למחיר של כ-95 דולר. בהתאם, קירסטד מוריד את ההמלצה למניה מ"קנייה" ל"החזק", ואת מחיר היעד מ-95 דולר ל-90 דולר.

מניית צ'ק פוינט נחלשה בשני ימי המסחר האחרונים בנאסד"ק ב-3.7% בעקבות הורדת ההמלצה, ובמחיר הנוכחי שלה - כ-81.2 דולר - מחיר היעד החדש של דויטשה בנק מהווה פרמיה של 10.9%.

צ'ק פוינט, שנוסדה ומנוהלת על-ידי גיל שויד, מספקת פתרונות לאבטחת אינטרנט ומידע, והיא נסחרת בנאסד"ק בשווי של 13.9 מיליארד דולר. לדברי האנליסט קירסטד, "השווי הנוכחי של צ'ק פוינט מספק הגנה מפני דאונסייד נוסף". האנליסט ממשיך להאמין שבסיס הלקוחות של צ'ק פוינט נותר נאמן לחברה, ושמספר המקרים של לקוחות גדולים שמחליטים להחליף פתרונות של צ'ק פוינט בפתרונות של פאלו אלטו או של מתחרות אחרות - נמוך.

"יחד עם זאת, הבדיקות שלנו מעלות שהביקושים חלשים יותר. בתחום הבנקים, אנחנו שומעים שמספר העסקאות הגדולות יורד, מחזורי המכירות מתארכים וחלק גדול יותר מההוצאות על אבטחה הן על גיוס מומחי אבטחה (על מנת לנצל טוב יותר את המוצרים שנרכשו)", כותב קירסטד.

להערכתו, אם שיעור הצמיחה יואט עוד יותר, גדל הסיכוי שצ'ק פוינט תחפש באופן אגרסיבי יותר רכישה שתשלים את היצע המוצרים שלה, דבר שישפיע על הרווחיות.

לפי נתוני Thomson/First Call, יש 33 אנליסטים שמסקרים את צ'ק פוינט. 15 מחזיקים בהמלצות חיוביות, 14 ניטרליים ו-4 שליליים.