אפליקציות לתייר הדיגיטלי: שפה, מסלול, אלבום זיכרונות

לא רק דילים וטיסות זולות: הטכנולוגיה מאפשרת לתיירים להפוך את חוויית הטיול לנוחה יותר, מהנה יותר ועשירה יותר - מלימוד שפה, דרך בניית מסלול ועד אלבום זיכרונות אינטראקטיבי ■ מדריכים בתחום

LiveTrekker לשחזר את הרגעים היפים
LiveTrekker לשחזר את הרגעים היפים

גם לטכנולוגיה יש תפקיד מכריע בכך שהישראלים טסים בשנים האחרונות יותר מאשר בעבר. על חוליו ו-Hidden Flights של קבוצת גוליבר לא צריך להרחיב: כמעט כל ישראלי שמחפש דילים לחו"ל מכיר את האפליקציות האלה, הנשענות על אלגוריתמים שמחפשים טיסות של הרגע האחרון, מקומות פנויים ושלל הנחות ומבצעים שהיו עד היום נחלתם הבלעדית של אנשים שהפכו את התיירות למקצוע.

בשתי כתבות וידיאו של גלובס TV הציגו מיכל רז חיימוביץ ואיתן בייגל אפליקציות תיירות מומלצות, בין היתר על-פי דירוג מיוחד ואמין למדי, שנעשה על בסיס ממוצע חוות הדעת של המשתמשים. אפשר היה למצוא שם את בוקינג.קום, cheapflights, הוטל טונייט, וכמובן tripadvisor ו-skyscanner. אז מבחינת טיסות זולות ודילים למלונות, אפשר להגיד שהתיירים הישראלים מסודרים, אבל האפליקציות מאפשרות לעשות הרבה יותר מזה: אפשר ללמוד שפה בסיסית לקראת הטיול, למצוא מסעדות כשרות, לקבל המלצות ממקומיים, לבנות תוכנית לטיול - והכול דרך הסמארטפון. הנה אפליקציות התיירות המומלצות (כולן זמינות גם בגרסת אנדרואיד וגם ב-iOS).

לפני הטיול

Duolingo - לחצות את מחסום השפה

אפליקציית דואולינגו נחשבת לאחד הפרויקטים החשובים ופורצי הדרך של השנים האחרונות. מדובר בטכנולוגיה המבוססת על חוכמת ההמונים, שיצרה את אחד הכלים הפשוטים, הנגישים והיעילים ביותר ללימוד שפה (כלי שמתפתח כל הזמן, אגב, באמצעות המשתמשים בו). כל מי שיש לו/לה ידע בסיסי מאוד באנגלית יכול ללמוד עם דואולינגו שפות רבות, משוודית ועד איטלקית (ערבית, סינית ושפות אחרות שאינן באותיות לטיניות - קשה מאוד ללמוד באמצעות האפליקציה). כדי ללמוד שפה באמת באמצעות האפליקציה נדרשת בערך שנה (בהנחה שלוקחים את הרמה הממוצעת מתוך שלוש: קלה, ממוצעת ואינטנסיבית), אבל עבור אוצר המילים הבסיסי הנדרש לטיול בחו"ל נדרשים כחודשיים - וקצת משמעת עצמית.

Duolingo לחצות את מחסום השפה
 Duolingo לחצות את מחסום השפה

Tripit - תוכנית מסע אוטומטית

טריפיט היא כנראה לא האפליקציה האידיאלית עבור צקצקני פרטיות ומעריצי הסדרה "מראה שחורה", אבל אם אתם מוכנים לנדב מידע בסיסי על מנת לשפר את חוויית הטיול שלכם, מדובר בכלי יעיל וקל. האפליקציה שואבת מידע על הנסיעה שלכם מתוך תכתובות המייל שבהן אישרתם את הטיסות, המלונות, השכרת הרכב והאירועים שהוזמנו מראש, ומאגדת הכול לכדי תוכנית מסע אחת - שגם תוכלו להעביר הלאה לחברים שאיתם אתם נוסעים או לבני משפחה דאגנים שנשארים בארץ. רק תעבירו הלאה את המיילים שלכם לאפליקציה, והיא כבר תעשה את כל השאר.

Tripit תוכנית מסע אוטומטית
 Tripit תוכנית מסע אוטומטית

WorldMate - להימנע מהפתעות

אפליקציית WorldMate מאפשרת לעקוב אחרי תוכנית הנסיעה מהרגע שהמידע הוזן (ניתן להזין מידע גם תוך כדי וגם במהלך הטיול עצמו). היא מאפשרת להימנע מהפתעות לא נעימות, כמו שינויים בלוחות הזמנים של הטיסות, ביטולי אירועים, מזג אוויר לא צפוי, שינויים בשערי המטבע וכו'. יותר מ-10 מיליון משתמשים כבר רשומים באפליקציה, והיא מאפשרת גם להזמין חדרי מלון, תחבורה משדה התעופה, שיתוף אחרים בתוכנית הנסיעה, סנכרון של תוכנית הנסיעה עם יומן הפגישות, ואף לדעת מי מהחברים שלכם ברשת החברתית נמצאים באותו זמן באזור שבו אתם מטיילים.

WorldMate להימנע מהפתעות
 WorldMate להימנע מהפתעות

במהלך הטיול

TourPal - מדריך כיס דיגיטלי

אפליקציית TourPal מאפשרת להזין את מסלול הטיול לפני ההגעה, וברגע שמגיעים, ההדרכה נפתחת באופן אוטומטי. היא נותנת סקירה אישית על-ידי מדריכי טיולים באחת מתוך תשע שפות וכוללת את כל המידע הרלוונטי באזור המסלול שנבחר (מסעדות, בתי קפה, ברים, אתרי קניות, אטרקציות ועוד). כיום האפליקציה מכסה למעלה מ-100 יעדים ברחבי העולם.

TourPal מדריך כיס דיגיטלי
 TourPal מדריך כיס דיגיטלי

City mapper - הניווט האולטימטיבי

בדירוג האפליקציות שפורסם בגלובס TV הייתה גם הפתעה (ואכזבה לאגו הישראלי): בתחום הניווט וההתמצאות, waze לא הייתה במקום הראשון. עקפה אותה אפליקציה בשם City mapper, ולפחות מבחינת הסיוע לתיירים - היא במקום הראשון בצדק גמור. מדובר באפליקציה נוחה, נגישה וקלה לתפעול באותה מידה שהיא עמוסה במידע - המראות בזמן אמת, שיבושי תנועה, ניווט להולכי רגל, שבילי אופניים, סניפים של car2go, אוטובוסים, רכבות מטרו (כולל מפות מטרו זמינות אוף-ליין) ואפילו רובוט-צ'ט לסיוע ספציפי במקרה של קשיים.

City mapper הניווט האולטימטיבי
 City mapper הניווט האולטימטיבי

 

מה כשר - להרגיש בבית

עבור שומרי כשרות (במידות כאלה ואחרות של אדיקות), נסיעה לחו"ל מהווה תמיד דילמה: המחמירים ביותר אף מביאים אוכל מהבית. אפליקציית "מה כשר" מנסה להקל במעט באמצעות מידע על אוכל כשר שאולי לא ידעתם שנמצא בקרבת מקום. מדובר באפליקציה מבוססת-מיקום המחזיקה במאגר עסקים כשרים (מסעדות, בתי מלון, סופרמרקטים, מעדניות, קצביות וכו'). כל המידע בשיתוף פעולה עם המועצות הדתיות והרבנויות בערים השונות. היא הושקה בישראל לפני כשנתיים, ולפני כשנה התרחבה לכ-30 מדינות נוספות בעולם.

מה כשר להרגיש בבית
 מה כשר להרגיש בבית

אפליקציית TourPal מאפשרת להזין את מסלול הטיול לפני ההגעה, וברגע שמגיעים, ההדרכה נפתחת באופן אוטומטי ונותנת סקירה עם כל המידע הרלוונטי באזור המסלול שנבחר.

Like a Local  - עצות מהמקומיים

האתר והאפליקציה Like a Local מציעים מדריכים מבוססי המלצות מקומיות, לפי מיקום המשתמש, לעשרות ערים באירופה ובארצות הברית. האפליקציה נוחה מאוד ומציעה גם מפה שאפשר להוריד מראש ולהשתמש בה ללא חיבור קבוע לאינטרנט.

Like a Local עצות מהמקומיים
 Like a Local עצות מהמקומיים

Travel2gather - תיירות חברתית

אם אתם מסוג התיירים שבורחים ממקום ברגע שאתם שומעים עברית - האפליקציה הזו לא בשבילכם. Travel2gather היא מעין רשת חברתית ישראלית, המאפשרת לכם לדעת מי הישראלים שנמצאים בקרבת מקום, ליצור איתם קשר, לחבור אליהם לבילוי משותף או לקבל מהם המלצות.

Travel2gather תיירות חברתית
 Travel2gather תיירות חברתית

אחרי הטיול

Splitomatic - לפצל את החשבון

עבור מטיילים בקבוצות, הרגע במסעדה שבו מוגש החשבון (המוכר יותר בשם רגע ה"אוקיי, מי אכל מה") הוא בדרך כלל עניין למבוכה - גם אם אתם מאלה שמחליטים לפצל את החשבון לחלקים שווים. אפליקציית ספליטומטיק מאפשרת "לייצא" את החישובים (וכתוצאה מכך, גם את המבוכה הכרוכה בהם). באמצעות הזנה פשוטה של הוצאות הטיול, עם פירוט של מי שילם על מה, האפליקציה עושה את כל החישובים ומגישה את החשבון לכל אחד מהמשתתפים.

Splitomatic לפצל את החשבון
 Splitomatic לפצל את החשבון

LiveTrekker - לשחזר את הרגעים היפים

זיכרונות מטיול מסוים (מרגעים מסוימים או מכולו) הם חלק מהסיבות שבכלל יוצאים אליו. פעם, התיירים השבים ארצה נאלצו להסתפק באלבום תמונות שהפירוט בו היה ביחס ישר לחבילות הפילם שנלקחו לטיול, או לגולל שעות ארוכות את חוויות הטיול מול עוויתות הסבל של בני משפחה וחברים. האלגנטיים יותר היו שומרים את המפה או את מדריך הלונלי פלאנט עם הסימונים והשרטוטים. היום, בנוסף לאלבום האינסטגרם והפייסבוק, אפשר גם לאצור את הזיכרונות היפים בסמארטפון - באמצעות אפליקציות כמו LiveTrekker. האפליקציה הזו "עוקבת" אחריכם בזמן הטיול ומשרטטת קו אדום לאורך המפה בדיוק בדרכים שבהן בחרתם לנוע, ומייצרת עבורכם מפה אינטראקטיבית של הטיול (באמצעות הזנה לאורך הדרך של תמונות, סרטונים, הקלטות קוליות וטקסט).

LiveTrekker לשחזר את הרגעים היפים
 LiveTrekker לשחזר את הרגעים היפים