ליברמן מינה את אנשי מפלגתו לראשי החברות הביטחוניות

לא שוכח חברים: שר הביטחון, אביגדור ליברמן, החליט למנות את יאיר שמיר לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית ואת השר לביטחון פנים לשעבר, יצחק אהרונוביץ' לתפקיד יו"ר תעש מערכות

יצחק אהרונוביץ', יאיר שמיר / צילומים: איל יצהר, תמר מצפי
יצחק אהרונוביץ', יאיר שמיר / צילומים: איל יצהר, תמר מצפי

שר הביטחון, אביגדור ליברמן החליט למנות את יאיר שמיר לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית ואת השר לביטחון פנים לשעבר, יצחק אהרונוביץ' לתפקיד יו"ר תעש מערכות (התעשייה הצבאית).

שמיר כיהן בעבר בתפקיד יו"ר התע"א, ובעבר היה חבר כנסת מטעם ישראל ביתנו וכיהן בתפקיד שר החקלאות. גם אהרונוביץ' כיהן בכנסת מטעם מפלגת ישראל ביתנו, שבראשה עומד ליברמן.

לדברי ליברמן, שמיר ואהרונוביץ' הם המתאימים ביותר לתפקידים אלה ויצעידו את החברות שיעמדו בראשן קדימה.

התעשייה האווירית והתעשייה הצבאית הן חברות ביטחוניות ממשלתיות, ולכן מינוי היו"ר שלהן, נעשה בידי שר הביטחון ובתיאום עם שר האוצר. במשרד הביטחון אמרו היום (ב') כי שני מינויים אלה נעשו בעצה אחת עם שר האוצר, משה כחלון.

שמיר עתיד להחליף בקרוב את רפי מאור, שהודיע כי יסיים את תפקידו כיו"ר התע"א. באחרונה ביטל ליברמן את המינוי של תא"ל (במיל') אורי אגמון לתפקיד יו"ר תעש מערכות. מינוי זה נעשה בידי שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון. אגמון היה אמור להחליף את היו"ר הקודם של תעש, האלוף (במיל') אודי אדם שמונה לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון.

אהרונוביץ', שיכהן בתפקיד יו"ר תעש היה בעבר סגן מפכ"ל המשטרה ומפקד משמר הגבול.