רני צים: "נציע סמארטפונים סיניים בפערי מחיר אדירים"

תת-הרשת "אופיס דיפו B-DIGITAL" תכלול 10 סניפים עד לתחילת 2017, והם יפעלו בקניונים ■ על הרשת שעברה לבעלותו: "קיבלנו גופה רקובה והיום יש לנו עסק לתפארת"

רני צים. "סימנו את הזירה הטכנולוגית" / צילום: ענבל מרמרי
רני צים. "סימנו את הזירה הטכנולוגית" / צילום: ענבל מרמרי

"קיבלנו את אופיס דיפו גופה רקובה והיום יש לנו עסק לתפארת" - כך אומר רני צים, בעל רשת אופיס דיפו שהועברה אליו בעקבות פירוק השותפות שהייתה לו עם רונן לוי בקבוצת ריטייל 3000 במארס 2015. במקור, ריטייל 3000 רכשה את אופיס דיפו מבית המשפט לאחר קריסת הרשת בישראל.

אתמול (ד') הכריז צים על הקמת תת-רשת חדשה למכירת מוצרי סלולר, דיגיטל ומחשוב תחת השם "אופיס דיפו B-DIGITAL". הרשת מונה שלושה סניפים שנפתחו בשבועיים האחרונים בעיר אילת, ובכוונת צים לפתוח עוד 7 סניפים עד לתחילת 2017. מאחורי הרשת עומד רצונו של צים להרחיב את פעילותה של אופיס דיפו בתחום ולחולל תחרות בשוק הסמארטפונים באמצעות מותגי בית סיניים.

- יכולת לעשות זאת באמצעות אופיס דיפו. למה צריך עוד רשת?

"סימנו את הזירה הטכנולוגית. הרעיון הוא להביא את אופיס דיפו לקדמת העולם הדיגיטלי עם סניפים קטנים יותר ומקצועיים יותר ברמת הטכנולוגיה. נמכור סמארטפונים, מדפסות, מחשבים, אביזרי סלולר, גיימינג, מולטי מדיה ועוד. יש ואקום בתחום הטכנולוגיה. מחירי הקנייה גבוהים מאוד ויש מקום לעוד שחקן. כדי להוזיל את המחירים הלכנו ליבוא ישיר בכל המחלקות. נייבא את מותגי הסמארטפון ULEFONE ו-UMI שיהפכו למותגי הבית שלנו בתחום הסלולר. הקונספט המסורתי של אופיס דיפו יהיה ברחובות ובפאוור סנטרים, והקונספט של הדיגיטל יפעל בקניונים".

המוצרים שיימכרו ברשת החדשה אחראים לכ-70% מהמכירות ברשת אופיס דיפו כיום. למרות זאת, צים בטוח שהוא מביא בשורה לצרכנים. "נמכור את כל המותגים כולל אייפון, סמסונג ו-LG. אבל נציע מכשירים סיניים בפערי מחיר אדירים. אם מכשיר דוגמת אייפון נמכר בכ-4,000-4,500 שקל למכשיר חדש, נמכור מכשירים סיניים עם אותם מפרטים במחיר של עד 1,000-1,200 שקל. יהיו גם סמארטפונים ב-500 שקל למכשיר עם מפרטים קצת יותר נמוכים. זה מכשיר שמקביל ל-LG4 ביכולת הטכנולוגית שלו. למכשירים תינתן אחריות של חמש שנים כשהיבואנים המורשים היום נותנים אחריות של שנה-שנתיים".

מרשת מפסידה לרשת מרוויחה

בידול נוסף יהיה בגודל החנויות. בעוד שחנויות אופיס דיפו משתרעות על שטח של מאות מ"ר ואף יותר, חנויות הרשת החדשה יהיו בגודל של עד 150 מ"ר.

צים אומר שהוא העלה את אופיס דיפו על מסלול הרווחיות. לדבריו, "קיבלנו חברה עם הפסדים של 30 מיליון שקל בשנה. אחרי שנה ההפסד התכווץ ל-3 מיליון שקל והשנה אנחנו ברווח משמעותי. נוכן להיום קצב המכירות השנתי עומד על כ-210 מיליון שקל (ללא מע"מ) והרווחיות התפעולית עומדת על קצב של 8-10 מיליון שקל בשנה. נמשיך לשפר את הרווח בשנים הבאות. בנוסף, באופיס דיפו היו 6 זכיינים. במהלך חצי השנה האחרונה הוצאתי את כולם והרשת היום בבעלות מלאה שלי. הבנו שהזכיינים לא יתנו את חוויית הקנייה ואת המקצועיות באופיס דיפו".

- עברת משוכה בדרך, בכל הקשור לשותפות עם רונן לוי. הרי השקעת שם בתחילה 30 מיליון שקל.

"לא משוכה אלא המון משוכות. התהליך לא היה פשוט בכלל. בשנתיים האחרונות אני מטפל רק בחברה הזו כדי שהיא תהיה מנוף ולא משקולת. הגענו ואנחנו בפיתוח עסקי מטורף. אין לי ספק שנוביל את השוק בשנים הקרובות. כבר היום כל המתחרים רצים אחרינו. כשאנחנו מפרסמים מודעה, מיד הספקים פונים וטוענים שהמתחרים מתלוננים. תרגמנו את כמעט חינם לאופיס דיפו".

- ורונן לוי?

"לא מעניין בכלל".

- כמה הפסדת בסיפור הזה?

"אני אומר לך שבאמת לא מעניין אותי. מבחינתי זו פרשה שהסתיימה, וטוב שהסתיימה".

"נחום ביתן יצליח בגדול"

את ההון העיקרי שלו צבר רני צים כשיחד עם אחיו, עדי, מכר את רשת מחסני כמעט חינם לנחום ביתן, בעלי רשת יינות ביתן, לפי שווי של 350 מיליון שקל. "לעשות עסקה בסדר גודל כזה ולהישאר חבר של מי שמכרת לו, זה אומר שהיתה הגינות מטורפת בין האנשים. ככה אנחנו. הכל בצורה יפה ומכובדת".

צים מחמיא לנחום ביתן ומפרגן לו על העסקה החדשה שעשה לאחרונה - רכישת רשת מגה. "הוא עשה את עסקת השנה. באמת. אני מפרגן לנחום מאוד ואין לי ספק שהוא יצליח בתהליך הזה והוא יצליח בגדול וכל הכבוד לו. הוא איש גדול. הוא ידע לקבל החלטות בזמן ולהעז. הוא מעבר לאיש עסקים, הוא קודם כל מענטש. הוא עושה עסקים עם הרבה כבוד, מילה, נועם. כיף לעבוד אתו. אנשים סומכים עליו. מילה שלו זו מילה. הוא מקצוען. הוא אחד הקמעונאים האמיתיים בשוק שחי את רצפת המכירה מהבוקר עד הלילה, וזו ההצלחה שלו. זה החיבור לאנשים ולעסק. Retail is Detail ונחום שם".

רני צים על אחיו עדי: "אנחנו לא משפחה של פשע. עשו פיל מזבוב"

"אני מאמין בחפותו של אחי. אני מאמין שהוא נלקע לסיטואציה שלא קשורה אליו במישור הפלילי בסיפור ההונאה של 200 מיליון שקל. אני מאמין שההר יוליד עכבר. תנו לדברים זמן והם יסתדרו. עדי חזק והוא יחזור לשגרה ואני אעזור בכל מה שאפשר שהכל יסתדר, ואין לי ספק שהכל ירוץ קדימה. בהמשך הדרך אנשים יראו שמהזבוב הזה עשו פיל". את הדברים האלה אומר רני צים, בתגובה למעצרו של אחיו ושותפו לשעבר, עדי צים, בחשד לביצוע עבירות מרמה, מס והלבנת הון.

עדי צים הוא בעל השליטה (כ-82%) בחברת ניכיון הצ'קים "אס.אר.אקורד" הציבורית ובעבר החזיק יחד עם אחיו רני בשליטה ברשת השיווק "מחסני כמעט חינם", שלימים נמכרה לרשת יינות ביתן.צים נעצר במסגרת חקירת פרשת מרמה לכאורה בתחום שירותי כוח האדם, בהיקף של מעל 200 מיליון שקל. לפי החשד, חברות בשליטת צים, בהן "אס.אר אקורד", שימשו מצע לביצוע עבירות מיסוי באמצעות צדדים שלישיים, כאשר צים עצמו ידע על כך.

 

- הופתעת כשהוא נעצר?

"מאוד. אנחנו לא משפחה של פשע או של עבריינים. זה לא עולם התוכן שלנו. אנחנו לא מכירים בתי משפט ומעצרים. עברנו שבועיים לא קלים, עדי הוא חלק מהמשפחה. אבל את הקושי עברנו ויהיה בסדר".

- איך ההורים קיבלו את המעצר?

"לא קל. אנחנו רגילים לדברים כאלה. זה לא היה פשוט. תמכנו בעדי כמה שניתן ואין לי ספק שהוא יצא מהתהליך הזה חזק ככל האפשר. הוא קיבל את זה בהתחלה קשה. זה לא נעים. אנחנו לא פורעי חוק. אני יודע מה גבולות הגזרה שלו. היינו שותפים 20 שנה. עדי לא ייכנס לסיפור של חשבוניות פיקטיביות, הוא לא יירד לרמה הזאת. זה לא הוא".

בריאיון שנתן רני צים ל"גלובס" לפני שבע שנים, הוא התייחס לשמועות שנפוצו בעבר אודות מקורות המימון של רשת מחסני כמעט חינם. "מה כבר לא אמרו עלינו? אמרו עלינו שמעורבים גורמים עבריינים. היום אני כבר צוחק מזה. במדינה הזאת, לא אוהבים לפרגן למי שמצליח", אמר אז וגם הבהיר שאין כל גורם עברייני שמעורב בעסקים: "חס וחלילה. שלא תגידי את זה אפילו בצחוק".

בהתייחס לכך הוא אומר היום ל"גלובס": "כשמישהו מוכר בזול, אומרים עליו 'הוא מוכר פחות ממחירי הקנייה אז הוא יתרסק. כך אמרו גם על רמי לוי וגם על כמעט חינם. הם לא הבינו מאיפה אנחנו מביאים את המחירים. אנשים לא יודעים לפרגן, אבל אנחנו ידענו שהכל בסדר, שאנחנו עובדים לפי הספר, אנחנו יודעים לקנות ולמכור. זה שאנשים אומרים הוא 'כן ישלם' או 'לא ישלם', אני שומע כבר 20 שנה, אבל אני יודע מה האמת שבתוכי ואנחנו חיים עם זה מצוין".