מסתמן: כהונתו של יו"ר ח' חשמל יפתח רון-טל תוארך ל-3 שנים

המשך כהונתו של רון-טל מגובה בתמיכה של שר האוצר ובמכתב רשמי שהוגש לוועדה לקראת הדיון מהשר הממונה - שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, יובל שטייניץ

יו``ר חברת חשמל יפתח רון-טל / צילום: דוברות חח``י
יו``ר חברת חשמל יפתח רון-טל / צילום: דוברות חח``י

הוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות, בראשות השופטת בדימוס בלהה גיל אורף התכנסה הערב (ב') ודנה בבקשה להאריך את כהונת יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, אלוף במיל' יפתח רון-טל, ל-3 שנים נוספות עם תום הקדנציה השנייה.

ככלל, הוועדה לבדיקת מינויים אינה נוטה לאשר קדנציה שלישית ליו"ר דירקטריון בחברות הממשלתיות, אולם , מסתמן כי במקרה זה הוועדה אכן תשקול בחיוב את הארכת הכהונה.

המשך כהונתו של רון-טל מגובה בתמיכה של שר האוצר משה כחלון ובמכתב רשמי שהוגש לוועדה לקראת הדיון מהשר הממונה - שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, יובל שטייניץ. עם זאת, תוכן המכתב של השר שטייניץ לא סיפק את הוועדה והומלץ למען הסדר הטוב כי שטייניץ ירחיב במכתב נוסף שבו יציין את השיקולים והנימוקים שהכריעו לטובת הארכת כהונתו של רון-טל.

הארכת קדנציה שלישית ליו"ר דירקטוריון בחברות ממשלתיות איננה מעוגנת בהנחיות כתובות. ואולם, נהוגה מדיניות לא פורמלית לאשר כהונה שלישית, בהסתמך על המלצות המציגות את המועמד כבעל כישורים יוצאי דופן בתחומו, הישגים מוכחים בקידום מטרות הארגון והיעדר מחליף בעל יכולות מספקות.

טל מונה בתקופתו של ד"ר עוזי לנדאו, ששימש כשר האנרגיה והמים ומכהן כיו"ר חברת חשמל מאז ספטמבר 2010.