שוב מתיחות בין עובדי SCD לבין ההנהלה: "נפתח בשביתה"

עובדי SDC מתקשים זה תקופה ארוכה להגיע להסכם קיבוצי ראשון עם ההנהלה ■ בעקבות המשבר, מאיימת ההסתדרות לשבש את הפעילות באלביט מערכות וברפאל

 פיטורים / צילום: thinkstock
פיטורים / צילום: thinkstock

ההסתדרות הכללית מאיימת לשבש החל מיום חמישי את הפעילות באלביט מערכות וברפאל מערכות לחימה, בעקבות משבר ביחסי העבודה בחברת SCD שבכרמיאל, שנמצאת בבעלותן: עובדי החברה, שעוסקת בייצור של מערכות אלקטרו אופטיות לתעשיית הביטחונית ולתעשייה האזרחית מתקשים זה תקופה ארוכה להגיע להסכם קיבוצי ראשון עם ההנהלה.

לדברי יו"ר איגוד עובדי המתכת, החשמל והאלקטרוניקה בהסתדרות הכללית, גבי אסרף, "זאת לא הפעם הראשונה שיש משבר בחברה הזאת, בעקבות התאגדות העובדים בהסתדרות ודרישתם להסדיר את תנאי העסקתם במסגרת של הסכם קיבוצי. בכל פעם ההנהלה מערימה קשיים במשא ומתן ומכניסה 'מקלות בגלגלים'. ביום חמישי נפתח בצעדים ארגוניים ובשביתה - באופן שיורגש גם באלביט מערכות וברפאל, שמחזיקות ב-SCD באופן שווה", אמר.

ב-SCD מועסקים כ-450 עובדים ישירים ומנכ"ל החברה הוא ברוך גליק. במהלך השנה האחרונה המו"מ בין נציגי העובדים וההסתדרות לבין הנהלת החברה עלה לא פעם על שרטון - באופן שהוביל להכרזות על סכסוכי עבודה ולשיבושים בפעילות השוטפת של החברה.

"ההנהלה פשוט לא רוצה במקום הזה הסכם קיבוצי והיא מנסה לטרפד אותו בכל דרך. ניהלתי בעבר מו"מים רבים בחברות רבות, וכאן פשוט אין רצון להתקדם. פנינו גם למנכ"ל רפאל, יואב הר אבן, ולנשיא ולמנכ"ל של אלביט מערכות, בצלאל מכליס, בבקשה שיתערבו. הם ערים למצב", אמר אסרף.

מ-SCD לא נמסרה תגובה; אלביט מערכות סירבה להגיב; את תגובת רפאל לא ניתן היה להשיג.