בעלי המניות באלון רבוע כחול נתנו אור ירוק להסדר החוב

זאת למרות פיצוי של 2 מיליון שקל בלבד למיעוט ■ ההחלטה תעבור כעת לאישור ביהמ"ש, במטרה שלקראת סוף אוגוסט אפשר יהיה להשלים את ההסדר ואת המכירה למוטי בן משה

מוטי בן משה  / צילום:תמר מצפי
מוטי בן משה / צילום:תמר מצפי

לאחר שהנושים נתנו אתמול (ב') בצהריים את אישורם להסדר החוב הענק באלון רבוע כחול , נתנו אתמול בערב גם בעלי המניות בחברה את האור הירוק להסדר החוב ולכניסת מוטי בן משה לחברה. עתה תעבור ההחלטה לאישור ביהמ"ש המחוזי, והמטרה היא שלקראת סוף אוגוסט אפשר יהיה להשלים את ההסדר והעברת חברת ההחזקות לידי בן משה.

אלון רבוע כחול, ששולטת בחברות הציבוריות דור אלון, רבוע נדל"ן ונעמן, דיווחה כי האסיפה הכללית של בעלי המניות אישרה את ההסדר ברוב קולות. בעוד שהסכמת הנושים הייתה צפויה, הרי שאצל בעלי המניות התמונה הייתה קצת פחות בהירה, וזאת משום שעלתה תהייה לגבי הסכום שאותו יש לשלם לבעלי מניות המיעוט בחברה במסגרת ההסדר.

הרוכש בן משה הציע לשלם להם כ-2 מיליון שקל, והחברה דיברה על תשלום שנע בטווח של 3 עד 7 מיליון שקל, ואילו המומחה מטעם ביהמ"ש - פרופ' אמיר ברנע - דיבר על תמורה של כ-9 מיליון שקל. אושר כי הרוכשת תשלם במועד ההשלמה לבעלי מניות המיעוט בחברה תמורה "סופית ומוחלטת" של 2 מיליון שקל עבור כלל מניותיהם בחברה, כפי שהציע בן משה. מהודעת אלון עולה כי ההסדר אושר ברוב של 61.9% מתוך בעלי המניות שסיווגו עצמם כמי שאין להם עניין אישי. עם המתנגדים להסדר נמנו הגופים איילון ומיטב דש.

הסדר החוב של אלון רבוע כחול קובע כי בן משה יקבל בעלות מלאה על חברת ההחזקות, שנקלעה לקשיים בעקבות קריסת רשת מגה שהייתה בבעלותה, תמורת הזרמת סכום של עד 900 מיליון שקל לקופתה (לצורך תשלום לנושים), ותשלום של עוד 115 מיליון שקל לבעלת השליטה, קבוצת אלון, כנגד הלוואות הבעלים שהעניקה לאלון רבוע כחול, בסכום של 170 מיליון שקל, ותמורת מניות השליטה (72.7% מהון החברה הבת).

הסדר גם בקבוצת אלון

כפי שנכתב ב"גלובס" בשבוע שעבר, מתכנן בן משה לפרוע חלק מהחוב באמצעות הנפקת אג"ח של אלון רבוע כחול בהיקף של 550 מיליון שקל כבר בשנה הבאה, ולפרוע את מלוא התחייבויותיה הפיננסיות של החברה, בהיקף של כ-1 מיליארד שקל, עד סוף 2017, וזאת באמצעות הזרמה הונית של 600 מיליון שקל לקופתה, בתוספת הנפקת האג"ח חדשה.

גם קבוצת אלון עצמה, שבשליטת שרגא בירן, דודי ויסמן והקיבוצים, צפויה להסדר חוב כזה או אחר בגין חוב אג"ח של כ-1.8 מיליארד שקל. בשבוע שעבר הפחיתה חברת הדירוג S&P מעלות את דירוג החוב של הקבוצה ל-D (כשל פירעון), לאחר שהחברה נמנעה בסוף יוני מלהעביר למחזיקי האג"ח (סדרה א') תשלום של 131 מיליון שקל בהתאם ללוח הסילוקין, בעקבות החלטת מחזיקי האג"ח להעמיד את מלוא החוב כלפיהם לפירעון מיידי.