אגודת העיתונאים בי-ם תומכת בדחיית סגירת רשות השידור

לקראת הדיון בוועדת הכלכלה, האגודה קוראת לח"כים לתמוך בחקיקה לדחיית שידורי התאגיד ■ לגבי העיתונאים שגויסו לתאגיד, האגודה מציעה לקלוט אותם לעבודה ברשות השידור

בניין רשות השידור / צילום: אוריה תדמור
בניין רשות השידור / צילום: אוריה תדמור

ההודעה המפתיעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על דחיית סגירת רשות השידור ממשיכה לעורר הדים. לאחר שאתמול (ג') ארגון העיתונאים גינה בחריפות את ההחלטה וכינה אותה "ניסיון שערורייתי לחסל את השידור הציבורי בישראל", היום (ד') הודיעה אגודת העיתונאים בירושלים כי היא תומכת בחקיקה המוצעת לדחות את שידורי תאגיד השידור הציבורי לשנת 2018. לדברי האגודה, "המהלך מבטיח המשך שידור ציבורי חזק ורציף".

לקראת הדיון בוועדת הכלכלה בנושא חוק רשות השידור, אגודת העיתונאים בירושלים קוראת לראשי המערכת הפוליטית וחברי הכנסת לתמוך בחקיקה המוצעת לדחיית שידורי התאגיד החדש, אשר לדבריה תבטיח "שידור ציבורי הגון ונטול אינטרסים מסחריים". 

לדברי האגודה, רשות השידור במתקניה בירושלים היא "המקום הנכון והראוי מבחינה מקצועית, תפעולית וערכית להמשך השידורים גם בעתיד, ואין צורך במקומות חלופיים ובעלויות כספיות מיותרות. עמדת האגודה היא כי יש לדאוג בהגינות לעשרת העיתונאים שגויסו לתאגיד מחוץ לרשות ולקלוט אותם לעבודה ברשות השידור, שסובלת ממחסור בכוח-אדם מקצועי לנוכח הייבוש התקציבי". 

עוד נמסר מהאגודה הירושלמית כי "לנוכח ייבוש תקציבי מתמשך שסבלה ממנו רשות השידור בשנים האחרונות והעברת תקציבי עתק לתאגיד - יש צורך בהשלמת פערים והזרמת המשאבים הנחוצים לצורך המשך הפעלתה ומילוי הפערים שנפערו בתקופת הפירוק. 

"רשות השידור מתפקדת היטב בתקופת הפירוק הקשה גם במצב של חוסר קיצוני במשאבים, עם מחסור בכוח-אדם עיתונאי, הפקתי וטכני. הרשות מצליחה לייצר שידורי אקטואליה, תחקירים, דרמה, ספורט ובידור, אשר זוכים שוב ושוב לשבחים מכל עבר".