ארדואן: "היו תקלות במודיעין שלנו, ניסיון הפיכה נוסף אפשרי"

בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס הודה נשיא טורקיה כי כשלי מודיעין משמעותיים הובילו לניסיון ההפיכה הצבאית ■ הבהיר כי "אין מניעה להארכת מצב החירום במדינה"

רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס
רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר אמש (ה') כי מנגנוני הביטחון הטורקיים סבלו מפערים מודיעיניים קשים, שהובילו בין השאר לניסיון ההפיכה הכושל בארצו בסוף השבוע האחרון. ארדואן אף הצהיר כי קיימת אפשרות שמצב החירום עליו הכריז יוארך מעבר לשלושת החודשים שכבר נקבעו.

בראיון שהעניק מארמונו באנקרה לסוכנות הידיעות רויטרס אמר ארדואן כי בסוף השבוע האחרון היו כשלים מודיעיניים משמעותיים, וכי הוא מצפה שהיערכותם של הכוחות מזוינים בארצו - תתבצע במהירות. הוא ציין כי עדיין קיימת האפשרות לניסיונות הפיכה נוספים בטורקיה, אך הפעם לדבריו, מנגנוני הביטחון מוכנים לכך. "אנחנו יותר ערניים עכשיו", הבהיר הנשיא הטורקי, והוסיף: "זה לא יהיה קל יותר".

"אמרתי לראש מערך המודיעין כי זה מאוד ברור שהיו פערים משמעותיים ליקויים במודיעין שלנו", הוסיף. "אין טעם לנסות להסתיר או להכחיש את זה".

"אין מכשול להארכת מצב החירום"

בהמשך הראיון התייחס ארדואן להכרזתו על מצב חירום בטורקיה למשך 3 חודשים. בראיון הצהיר ארדואן כי אין מבחינתו כל מכשול או חסם להאריך את מצב החירום שהוכרז, במידת הצורך.

הנשיא הטורקי שב להאשים את יריבו הגולה פתהוללה גולן בהתרחשויות האחרונות בטורקיה. הוא אף טען כי יש להחשיב את תנועתו של גולן כ"עוד ארגון טרור בדלני".

"נמשיך במאבק בכל מקום שבו הם נמצאים", הוסיף ארדואן. "האנשים האלו הסתננו למוסדות השלטון במדינתנו ומרדו בשלטון". ארדואן אף כינה את ניסיון ההפיכה "לא אנושי" ו"לא מוסרי".