הסטארט-אפ הישראלי POP Medical קיבל אישור FDA

האישור ניצן לשיווק מוצר של החברה - מכשיר רפואי לטיפול בצניחת רצפת האגן

חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס
חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס

חברת POP Medical (בעבר Pro Access) קיבלה אישור FDA (רשות המזון והתרופות האמריקנית) לשיווק של מכשיר רפואי לטיפול בצניחת רצפת האגן.

20% מהנשים בעולם בכל רגע נתון, וכ-30% מהנשים מתי שהוא במהלך חייהן, סובלות מצניחה של רצפת האגן, מצב שמוביל לכך שהאיברים הפנימיים לוחצים על רצפת האגן באופן שיכול לגרום לדלקות חוזרות בדרכי השתן, דימום וגינלי, כאבים, חוסר נוחות בקיום יחסי מין ועוד.

הטיפול המקובל בעבר בבעיה הזו היה כריתת רחם, ובשנים האחרונות פותחו פתרונות של עיגון באמצעות רצפת אגן מלאכותית חליפית, אך פתרונות כאלה אינם עמידים לאורך זמן, ומאופיינים בדימום ותופעות לוואי נוספות.

השיטות החדשות ביותר לטיפול בבעיה מבוססות על עיגון של רקמת רצפת האגן הקיימת לגידים שמעליה. המוצר מהווה שיטה חדשה לעיגון של רצפת האגן לגידים, באופן שמקצר משמעותית את משך הטיפול (רבע שעה לעומת שעה ויותר בשיטות הקיימות), מפחית כאב ומפשט אותו באופן שמפחית משמעותית את הסיכון.

המכשיר מולבש על האצבע של הרופא כמו אצבעון. הרופא מחדיר את האצבע לתוך הנרתיק ובעזרתה יכול לזהות את המיקום המדויק לטיפול ולהזיז מן המקום רקמות שעלולות להינזק בתהליך. רק כשהמכשיר ממוקם במקום הנכון, הרופא משחרר נעצי עיגון בצורת צלצל (harpoon), שמתחברים לגידים וכשהוא מושך החוצה את המכשיר ואת אצבעו, נשאר מאחור חוט תפירה ניתוחי אשר באמצעותו משלימים את פעולה העיגון.

המוצר נבדק ב-15 נשים בניסוי קליני בישראל. בכל המקרים הושג פתרון לצניחת רצפת האגן ולא נרשמו תופעות לוואי שליליות.

POP Medical נוסדה על ידי האורוגניקולוג פרופ' מנחם נוימן אשר משמש גם כסמנכ"ל הרפואי של החברה וגייסה מאז הקמתה מילוני דולרים בודדים.

החברה מנוהלת על ידי דבי גרנר, שכיהנה בתפקידים שיווקיים שונים בחברת התרופות אלי לילי וכן שימשה כיועצת בחברת Avalere Healthcare, חברת ייעוץ לחברות בתחום הבריאות ובין היתר ממוקדת בתחום של השגת שיפוי ביטוחי.

נציין כי חברת Medical POP הוקמה בשנת 2010 בתוך חממת רד ביומד וקיבלה השקעת המשך מקרן טרי וונצ'רס.