ראש עיריית רמה"ש: "לא אתן עוד היתרי בנייה בשכונת מורשה"

ראש העיר אבי גרובר מתנה את האישורים בסלילת כביש יציאה מהעיר לשכונות במזרח

"לא אחתום יותר על היתרי בנייה בשכונות המזרחיות של העיר - מורשה ונוה מגן - אלא אך ורק בכפוף להתניית אכלוס המבנים בביצוע פתרונות תחבורתיים ויצירת כניסה ויציאה מצומת מורשה, שיקלו על עומסי התנועה באזור" - כך אמר היום (ג') ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, בשיחה עם "גלובס".

השבוע חתם גרובר על היתר בנייה לבניין השני של חברת יובלים בפרויקט הפינוי-בינוי במתחם יוספטל, שבשכונת מורשה. אלא שלבניין השלישי והרביעי היתרי הבנייה יינתנו רק בכפוף לכך שהבניינים יאוכלסו כשיהיה ביצוע בפועל של פתרון תחבורתי בצומת מורשה ולכל הפחות כניסה ויציאה אל כביש 4.

לדבריו, בשכונות המזרחיות אושרו בשנים קודמות תוכניות גדולות רבות, שמגדילות משמעותית את מספר התושבים, והדבר בא לידי ביטוי בעומסי תנועה כבדים בכניסה וביציאה מהעיר. בעתיד מתוכנן מחלף בצומת מורשה שיחבר את באי כביש 5 ממזרח הפונים שמאלה לכביש 4 לכיוון דרום.

עיריית רמת השרון דרשה ממשרד התחבורה לבצע במסגרת העבודות להקמת המחלף גם כניסה ויציאה לשכונת מורשה בעיר. אלא שעד היום, נטען, לא הוקצה תקציב לתכנון הפרויקט ואין וודאות לגבי הכללתה של רמת השרון בפרויקט המתוכנן.

גרובר טוען כי קידום הפתרונות התחבורתיים הם תנאי להמשך קידום הפרויקטים במזרח העיר, ודורש ביצוע כניסה ויציאה בין שכונת מורשה לכביש 4, מאחר ורמת השרון מתבססת ברובה כיום על כניסה יחידה אל העיר מאזור הכפר הירוק.

ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה עד כה.