אושר הסדר החוב באלון רבוע כחול; תועבר למוטי בן משה

ההסדר כולל התחייבות בן משה להזרים לחברה עד 900 מיליון שקל לצורך פירעון חובות לבנקים ולמחזיקי האג"ח, תמורת העברת מלוא הבעלות בחברה אליו

מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי
מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי

ביהמ"ש המחוזי מרכז שבלוד אישר היום (ד') את הסדר החוב בחברת ההחזקות אלון רבוע כחול, במסגרתו תועבר הבעלות על החברה לידי איש העסקים מוטי בן משה. עם זאת, הסכמה מאוחרת אליה הגיעו הצדדים בדבר הגדלת התגמול לבעלי מניות המיעוט, על חשבון מחזיקי האג"ח והחברה האם, תחייב אישור מחודש של המחזיקים.

במסגרת דיונים של הרגע האחרון שקיימו הצדדים במהלך הפסקה בדיון בביהמ"ש, הוסכם כי התמורה לבעלי מניות המיעוט באלון רבוע כחול תגדל מ-2 מיליון שקל ל-6.875 מיליון שקל, כאשר סכום זה יכלול גם את שכר הטרחה של מייצגי בעלי מניות המיעוט ומגישי התובענה הייצוגית מטעמם (הסכום יקבע בידי ביהמ"ש בהמשך).

במקביל, יופחת סכום התמורה לבעלת השליטה, קבוצת אלון מ-115 מיליון שקל ל-113.375 מיליון שקל, ואילו הנושים הפיננסיים יוותרו על תשלום ריבית של כ-1 מיליון שקל. התיקונים בהסדר מחייבים בהסכמת הבנקים ובאישור מחודש של מחזיקי אג"ח ג' של אלון רבוע כחול ושל מחזיקי אג"ח א' של קבוצת אלון, ואלו יכונסו לכן כבר מחר כדי להצביע על התיקונים להסדר.

בהחלטתו כתב השופט אילן שילה כי אישור ההסדר כפוף לאישורים המחודשים של הנושים השונים, אולם ככל שאישורים אלו לא יינתנו הוא ישקול להפעיל את סמכותו מכוח סעיף 350 לחוק החברות ולהורות על ביצוע ההסדר גם ללא הסכמת הנושים השונים על התיקונים להסכם.

הסדר החוב של אלון רבוע כחול כולל כאמור התחייבות בן משה להזרים לחברה עד 900 מיליון שקל לצורך פירעון חובות לבנקים ולמחזיקי האג"ח, תמורת העברת מלוא הבעלות בחברה אליו. במקביל הוא ישלם כאמור 113.375 מיליון שקל לבעלת השליטה קבוצת אלון, ועוד 6.875 מיליון שקל למחזיקי מניות המיעוט.

הדיונים על הסדר החוב בין הצדדים החלו בסתיו אשתקד וצברו תאוצה בתחילת 2016, לאחר שרשת מגה נכנסה להקפאת הליכים והחברה האם אלון רבוע כחול הכריזה על עצמה כחברה המתקרבת לחדלות פירעון. את ההסדר הובילו עורכת הדין שיראל גוטמן עמירה ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות', שייצגה את אלון רבוע כחול יחד עם עו"ד דנה חן ועו"ד מיכל פרי, עו"ד רענן קליר ממשרד קליר בנימיני שייצג את מוטי בן משה ועו"ד עדי פיגל שייצג את מחזיקי אג"ח ג' של החברה.

את בעלי מניות המיעוט, שדרשו תוספת תשלום, ייצגו עורכי הדין יעקב סבו, אוהד רוזן וחגי קלעי.