מועצת הכבלים קונסת את צ'רלטון ו-RGE בכ-400 אלף שקל

כל אחד משני הגופים ישלם כ-200 אלף שקל, לאחר שנמצא כי החסויות המשודרות בערוציו חורגות מהכללים ■ יו"רית המועצה: "אם ההפרות יימשכו, נטיל קנסות גדולים יותר"

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי
יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי

מועצת הכבלים והלוויין הטילה היום (ה') עיצומים כספיים בהיקף כולל של כ-400 אלף שקל על ערוצי הספורט של חברת RGE (ספורט 5) ושל צ'רלטון ("ספורט 1" ו-"ספורט 2"), בשל "אי-עמידה בכללי החסויות".

המהלך נעשה לאחר שלמרות התראה בעניין שנשלחה לגופים במאי השנה, נמצא כי החסויות לא עומדות בחלק מהמקרים בכללים שנקבעו. 

על-פי כללי מועצת הכבלים והלוויין, ישנה הגבלה על 5 חסויות בכל שעת שידור בכל אחד מערוצי הספורט, כשכל חסות יכולה להימשך לא יותר מ-6 שניות, וכל החסויות יחד, במקבץ, לא יימשכו יותר מ-30 שניות בשעה. כמו כן, מותר לשדר רק את שמו של נותן החסות ולוגו.

בפועל חלק גדול מהחסויות בערוצים הללו נראות כמו פרסומות לכל דבר ועניין, ובשוק הפרסום הסטגנטי בישראל, שבו גם ככה רוב הגופים מתקשים להסתדר עם נתח הפרסום שמוקצה להם, הגדלת פלח העוגה בצד של ערוצי הספורט פירושה פגיעה בערוצים אחרים. 

לאור זאת, המועצה הטילה על כל קבוצת ערוצי ספורט עיצום בסך של כ-100 אלף שקל עבור כל גוף שבו הם משודרים (הוט ו-yes). כך, בסך-הכול כל קבוצה תשלם כ-200 אלף שקל בעקבות החריגות. 

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, מסרה כי "חריגה מהכללים משמעה הפרה הן של החוזה מול הצופה המשלם דמי מנוי על-מנת לצפות בתוכן נקי מפרסומות, והן של האיזון בשוק הטלוויזיה המסחרית שקבע חלוקה בין ערוצים המתבססים על הכנסות מדמי מנוי ובין ערוצים המתבססים על הכנסות מפרסומות.

"אני מתריעה כי ככל שההפרות יימשכו, המועצה לא רק שומרת לעצמה את הזכות להטיל עיצומים כספיים נוספים בסכום מוגדל, אלא אף לדון בכלל התנאים המפורטים באישורי הערוצים הרלוונטיים".