"כשיש משבר נדל"ני ארצי, אופקים הופכת אטרקטיבית"

ראש עיריית אופקים: "אני שמח שיש התעניינות בעיר, והדבר משתלב עם התוכניות להכפיל תוך עשור את אוכלוסיית אופקים"

איציק דנינו / צילום: זיגי
איציק דנינו / צילום: זיגי

בשבוע שעבר נרשמו יותר מ-3,274 אנשים להגרלה של 194 דירות במסגרת תוכנית מחיר למשתכן באופקים. רק 250 מבין הנרשמים הם בני המקום. לבני המקום משוריינות 66 דירות, ולא מן הנמנע ש-128 הדירות האחרות יאוכלסו בעיקר על ידי "תושבי חוץ" וביניהם כאלו שישכירו את הדירה ויתגוררו בעיר אחרת.

מחיר הדירות בנות 150 מ"ר במסגרת התוכנית עומד על 850 אלף ועד למיליון שקל. מחירה הממוצע של דירה חדשה בעיר ללא מחיר למשתכן עומד על 707 אלף שקל ודירה חדשה בת 5 חדרים עולה 1.038 מיליון שקל. בעוד כחצי שנה ישווקו במסגרת התוכנית 172 דירות נוספות במחירים ינוע שבין 440 ל-600 אלף שקל, מה שהופך את תוכנית מחיר למשתכן באופקים לכזאת המגלמת הנחה של כרבע מיליון שקל.

- נראה שמשקיעים ותושבי חוץ משתלטים על אופקים.

ראש עיריית אופקים בשלוש השנים האחרונות, איציק דנינו: "אני שמח שיש התעניינות בעיר, והדבר משתלב עם התוכניות להכפיל תוך עשור את אוכלוסיית אופקים, העומדת כיום על 29 אלף תושבים. עצם רישום של 3,000 משפחות מחוץ לעיר מצביע על הבעת אמון בעיר, בחינוך ובתוכנית הממשלתית של כחלון להוזלת הדיור. זאת השנה הראשונה שבה עוברת אופקים למאזן קליטה חיובי. עד לא מזמן סגרנו גני ילדים בשל חוסר ביקוש".

- איך אתה יכול לשכנע משפחה מהמרכז לבוא לאופקים?

"זה מאוד פשוט. יש פרויקט של צעירים מתל-אביב שנקרא 'יוזמת נוח' שקם לאחר המחאה החברתית ועושה את זה. בהתחלה נרשמו 15 משפחות וכעת מדובר על יותר מ-500 משפחות שיאכלסו בשנת 2018 את השכונה החדשה בעיר, ויגיעו לעבודה בתל-אביב ברכבת.

"פרויקט נוח מביא לעיר רוח צעירה. זאת הפעם ראשונה שבמקום שילדים שלנו עוברים לתל-אביב, אנחנו מביאים את ילידי תל-אביב להקים את ביתם כאן. אנו משקיעים באיכות חיים ובחינוך טוב על מנת להשאיר תושבים מרוצים באופקים.

"התפיסה של מקום עבודה קרוב לביתי זה קונספט שלא קיים בעולם, ואנחנו נשנה אותו. ממילא מי שגר ברעננה מגיע לעבודה בתל-אביב אחרי מי שמגיע מאופקים. הקונספט גדרה-חדרה יתפוגג ואנחנו נכניס את אופקים למשוואה כך שהמשפט יתחלף ויהיה לחדרה-אופקים.

"נוסף לכך, אנו בעיצומו של פיתוח אזור תעסוקה בן 120 דונם שיקלוט מפעלי פלסטיק, תרופות ובתי מלאכה ובשלבי אישור לאזור תעשייה בן 720 דונם, שהתושבים יוכלו לעבוד קרוב לבית".

- איך תממנו הכול?

"כעת אנו חותמים על הסכמי גג לבניית 12.5 אלף יחידות דיור בעיר, 2,500 מהן כבר שווקו בשלוש שכונות חדשות בעיר: שכונת נוח, שכונת הפארק ורמת שקד. בשכונות אלו ישווקו עוד 2,000 יחידות ו-9,300 יחידות ייבנו באופקים החדשה, על פני 8,000 דונם ממזרח לעיר הנושק לבאר שבע. בלי הסכם גג לא היינו יכולים לייצר כאן פתרונות תשתיות והתאמה להיקפי גידול אוכלוסייה שכאלו".

- אתם בתחרות רצינית עם נתיבות ועם באר שבע.

"אופקים נמצאת במקום מצוין, במרחבים הפתוחים של הנגב. מחירי הנדל"ן בעיר עדיין נמוכים, ויחד עם הטבות מס זה המקום המשתלם ביותר לחיות בו. זוג צעיר שעובר מבאר שבע לאופקים בונה כאן וילה במחיר דירת 4 חדרים בבאר שבע וחוסך 5,000 שקל בחודש מס הכנסה. כשיש משבר נדל"ן ארצי, מקומות עם מחירים אטרקטיביים ונגישות תחבורתית הופכים אטרקטיביים".