סיסקו ישראל אינה נלהבת מהמשך התמיכה במיזם הסיבים

מקורות במיזם הסיבים מציינים כי שמעו מאנשי סיסקו ישראל כי המכירות לבזק נפגעות בעקבות התמיכה שלה במיזם המתחרה

חברת סיסקו / צילום: רויטרס
חברת סיסקו / צילום: רויטרס

העובדה שחברת בזק אינה עובדת עם סיסקו כספק תקשורת בכל הקשור לליבת הרשת שלה, גורמת בסיסקו ישראל למחשבות בדבר הכדאיות הכלכלית בהמשך התמיכה המיזם הסיבים האופטיים אנלימיטד. מקורות באנלימיטד מציינים כי בחודשים האחרונים הולכות ומתרבות הידיעות על כך שסיסקו ישראל כבר קצה במיזם הסיבים אנלימיטד ולמעשה מי שממשיכה לתמוך בו היא סיסקו אירופה שיועץ מטעמה מלווה את החברה באופן שוטף.

מקורות המצויים היטב במה שקורה באנלימיטד מציינים שבחודשים האחרונים נשמעו בכירים בסיסקו ישראל כאומרים שהסיכויים לשיקומו של המיזם נמוכים מאד לנוכח המצב שאליו הגיע, וממשיכים ואומרים שסיסקו ישראל כבר השלימה מכירות נאות מאד למיזם כחלק מהסכם המימון, כך שלמעשה אין סיבה אמיתית להישאר בו ולהמשיך לתמוך בו במיוחד כאשר סיסקו ישראל מודרת מהשתתפות במכרזים על ליבת הרשת של בזק.

בבזק מציינים שהקשר עם סיסקו נמשך והחברה רוכשת ממנה ציוד בעיקר עבור לקוחות במגזר העסקי, ושלמעשה אין החלטה רשמית שלא לשתף פעולה עם סיסקו, בשל מעורבותה במיזם הסיבים. יחד עם זאת ממידע שהגיע לגלובס נשמע כי רשמית אולי אין החלטה כזאת, אך בבזק יודעים להוציא לפועל החלטות כאלה באופן מעשי ומבלי להשאיר עקבות ואותו מידע מדגיש כי החלטה להדיר את סיסקו ישראל אכן התקבלה.

סיסקו ישראל הייתה הצינור דרכו נמכרו פתרונות התקשורת של סיסקו למיזם בתמורה למימון שסיפקה למיזם. הביקורת על סיסקו מצד חלק מבעלי המניות גבלו בהאשמות מאד קשות כלפיה בשל המחירים שגבתה עבור הציוד ועבור כמויות אדירות של רכש שבוצעו מבלי שהייתה להם הצדקה.

סיסקו הייתה ועודנה הגורם החשוב במיזם אף כי היא פעלה בשיתוף-פעולה עם בעל השליטה במיזם השבדי ג'ונאס בירגרסון, הבעלים של חברת ויה אירופה.

בחודשים האחרונים מתנהלים ויכוחים חריפים בין כל בעלי המניות במיזם בניסיון להכניס בעל שליטה חדש שיקח את המושכות לידיים במטרה להציל את המיזם שנמצא על סף קריסה. יו"ר חברת חשמל יפתח רון-טל אף אמר בצורה מפורשת שבתוך זמן קצר במידה ולא יימצא משקיע למיזם, הוא יסגור אותו. כעת ממתינים להשלמת ההסדרים הפנימיים בין כל בעלי המניות על מנת שניתן יהיה לפתוח חדר מידע לכניסת משקיעים חיצוניים כבעלי שליטה בחברה. היקף ההשקעה המוערך מצד בעל שליטה חדש מוערך במאות מיליוני שקלים.

בתוך כך, אתמול (ד') דווח כי חברת הענק סיסקו מתכננת לפטר כ-14 אלף עובדים, כמעט 20% מכוח העבודה שלה בעולם וזאת על רקע השינוי האסטרטגי עליו החליטה החברה לאחרונה, במסגרתו היא תעבור להתמקד בתוכנה במקום בציוד חומרה. הערכות הן שהפיטורים לא יפסחו על הפעילות בארץ.

מסיסקו ישראל נמסר: "סיסקו מחויבת למיזם הסיבים ומהווה שותף טכנולוגי וגורם מימוני במיזם. בימים אלה המיזם נמצא בעיצומו של תהליך למציאת שותף אסטרטגי".