משרד הכלכלה ישקיע מיליונים כדי להגביר תחרות בשוק הבשר

לתאגידים העומדים בהוראות יינתן סיוע בשיעור של 30% לטובת השקעות הכרוכות בהקמה, העתקה או הרחבה של מפעל שיאגד בתוכו בית מטבחיים כשר ומפעל אריזה ופירוק

אחרי פתיחת השוק ליבוא של בשר טרי ללא מכס מפולין, משרד הכלכלה מודיע כי יעניק תמיכה של עשרות מיליוני שקלים לשחקנים חדשים או שחקנים קטנים בשוק הבשר בישראל במטרה להגביר את התחרות בשוק.

מדובר ביוזמה של מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה, שפרסם מסלול חדש שנועד לעודד כניסה של שחקנים נוספים לשוק מוצרי הבשר, וזאת על-מנת שיפעילו מערך שירותי שחיטה, פירוק, אריזה ושיווק - ובכך יגבירו את התחרות בענף.

לדברי משרד הכלכלה, לתאגידים העומדים בהוראות יינתן סיוע בשיעור של 30% מסך התוכנית המאושרת, עד לתקרת השקעה של 15 מיליון שקל, וזאת לטובת השקעות הכרוכות בהקמה, העתקה או הרחבה של מפעל שיאגד בתוכו בית מטבחיים כשר ומפעל אריזה ופירוק של בשר בקר טרי כשר.

תהליך הייצור של בשר בקר טרי לשם שיווקו לצרכן מורכב מ-4 מקטעים עיקריים: אספקת בני בקר, פיטום, שחיטה ושיווק. כיום, מספר מועט של בתי מטבחיים מסוגלים לספק מוצרי בשר מפורקים לנתחים וארוזים בוואקום לשיווק לרשתות, אטליזים ומפעלים לייצור מוצרי בשר, וכתוצאה מכך השוק ריכוזי - ורמת המחירים לצרכן גבוהה. שני השחקנים העיקריים הם דבאח ותנובה באמצעות "אדום אדום".

המסלול החדש מיועד לשחקנים חדשים או שחקנים קטנים ובינוניים שמחזור המכירות שלהם בתחום בשר בקר אינו עולה על 15 מיליון שקל בשנה; או לחילופין שחקנים העוסקים בתחום המזון והיקף המחזור העסקי שלהם לא עולה על 300 מיליון שקל בשנה. ההקצאה תיעשה על-ידי מקצה תחרותי, כאשר אחד המדדים המכריעים בו יהיה לוח הזמנים הקצר ביותר שאליו יתחייבו המציעים לשם הקמה ואספקת בשר בקר טרי כשר לצרכנים.

נחום איצקוביץ', מנהל מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, ציין כי "הסיוע להקמה והרחבה של בתי מטבחיים ומפעלי פירוק חדשים יגביר את התחרות בענף ריכוזי זה, אשר נשלט כיום על-ידי שני יצרנים ענקיים השולטים בכ-80% מהשוק, ויהווה בשורה צרכנית שאמורה להוביל להוזלה ולחיסכון משמעותי למשקי-הבית, בהוצאות על בשר בקר טרי".