מסעדה חייבה בדמי שירות "כי התיירים מצרפת לא משאירים טיפ"

"הכול כלול" בערוץ 10: "שיפודי ציפורה" באילת הוסיפה 10% לחשבון של עולים מצרפת, וכתבה בחשבונית "לא כולל שירות" ■ בעל המסעדה: "קורה שהם משאירים טיפ של 20 אגורות"

שיפודי ציפורה / מתוך הווידיאו
שיפודי ציפורה / מתוך הווידיאו

מסעדת "שיפודי ציפורה" באילת חייבה תיירים מצרפת בדמי שירות (טיפ) של 60 שקל בניגוד לחוק, כך לפי התוכנית "הכול כלול" בערוץ 10. זאת, למרות שבחשבון שקיבלו הסועדים היה מצוין למטה "לא כולל שירות". 

כשהסועד שאל את בעל המסעדה לפשר הדבר, האחרון אמר לו כי זה נעשה כי "כל התיירים מצרפת סועדים ולא משאירים טיפ למלצרים. אם אתה לא מבין את זה - צא מהמסעדה".

בשיחה עם המסעדה נאמר ל"הכול כלול" כי "התיירים מצרפת חושבים שהחשבון כולל שירות, או שבגלל שהם לא מכירים את המטבע הישראלי, קורה שהם משאירים טיפ של 20 אגורות וחושבים שהם נתנו 20 שקל. אז אנחנו מנסים ללמוד ממקרים כאלה ומראש מוסיפים להם לחשבון 10% טיפ - ואז בחשבונית הזו כותבים שהיא כוללת שירות".

מ"שיפודי ציפורה" נמסר בתגובה רשמית כי "כשהמלצרית הגישה את החשבון, היא הודיעה לאורחים כי חשבון זה כולל 10% דמי שירות (יש לציין כי בחשבונית זו לא היה רשום 'לא כולל שירות'). לאחר מכן הציג הלקוח תעודת תושב אילת להנחת תושב, והגש שוב חשבון עם הנחת תושב אילת, שנעשה על-ידי אחראי אשר לא שם לב לדמי השירות ולא מחק את הכיתוב 'לא כולל שירות' בחשבון הנ"ל. אנו מצרים על אי-ההבנה שנוצרה מול הלקוח, ובהתאם לכך ננקוט צעדים לתיקון בעיה זו, בכך שנודיע לאורח בעל-פה כי חשבון זה אינו כולל שירות ולא תיווסף לחשבון".