"רמי לוי לא ממחזר אריזות ופסולת"; צפוי להיקנס ב-150 א' ש'

רמי לוי: "לא יודע במה מדובר: אנשי המשרד להגנת הסביבה פנו כנראה לחברות שאינן פעילות. על מה שצריך להגיב - אגיב למשרד להגנת הסביבה"

המשרד להגנת הסביבה מסיר את הכפפות מול בעלי רשת השיווק השקמה רמי לוי, בטענה כי לא התקשר כחוק עם תאגידים למיחזור פסולת אריזות ופסולת אלקטרונית.

בימים האחרונים שיגר המשרד ללוי הודעה על הכוונה להטיל עליו עיצום כספי של 150 אלף שקל, בטענה כי חברת הסלולר שבבעלותו, רמי לוי תקשורת, לא חברה עם אחד מבין שני התאגידים המורשים מטעם המשרד להגנת הסביבה לאסוף ולמחזר פסולת אלקטרונית, מ.א.י ואקומיוניטי.

בנוסף, מזה תקופה שהמשרד להגנת הסביבה טוען כי לוי לא התקשר גם עם תאגיד המיחזור התעשייתי תמיר, במסגרת החוק המחייב מיחזור של אריזות. לדברי סמנכ"ל בכיר במשרד, גיא סמט, לוי משווק ברשת שבבעלותו את מוצרי המותג העצמאי "המותג", כך שחלה עליו החובה להתקשר עם תאגיד המיחזור התעשייתי.

בשיחה עם "גלובס" אמר סמט כי לוי קיבל בעבר הודעות, חלקן בדואר רשום, הקוראות לו להתקשר עם תאגיד תמיר ועם אחד מבין שני התאגידים למיחזור פסולת אלקטרונית, אך אלה לא נענו.

"רמי לוי ואנשיו יודעים שחלות עליהם חובות כאלה בנוגע למיחזור של פסולת אריזות ופסולת אלקטרונית, אך בוחרים להתעלם מכך. לא קיבלנו שום תשובה מהם חרף פניות נשנות מצדנו. הודעת הקנס, שיוטל על רמי לוי במקרה שלא יתקשר עם תאגידי המיחזור כחוק בתוך כמה שבועות, היא רק ההתחלה, ואם החברה תמשיך להתעלם מהוראות החוק, נפתח נגדה בהליכים פליליים", אמר סמיט.

סמט הוסיף כי במקרה שלוי יתרצה ויתקשר עם תאגידי המיחזור כפי שהוא מחויב, הוא יידרש על ידם לשלם להם רטרואקטיבית, בהתבסס על קטלוג האריזות שלו ועל המחזור השנתי של העסקים שבבעלותו.

לוי הוא רק אחד מבין 14 משווקים שקיבלו בימים האחרונים הודעה החתומה בידי סמט, שלפיה ייקנסו ב-150 אלף שקל על כך שלא התקשרו עם תאגידים למיחזור של פסולת אלקטרונית. בין המשווקים: חברת מסלמני גרופ, פמיילי ליין שיווק, קלינטון סחר בינלאומי ועוד.

לפני נתוני המשרד להגנת הסביבה, כ-40% מהחברות הפעילות במשק טרם התקשרו עם אחד מבין שני התאגידי המיחזור לפסולת אלקטרונית; וכמחצית מהחברות לא התקשרו עדיין עם תאגיד תמיר, שתפקידו לאסוף ולמחזר אריזות מתוקף חוק האריזות. ראוי לציין כי המשאבים שעומדים למשרד להגנת הסביבה לטיפול בנושא הם מצומצמים, ועוסקים בכך 3 בעלי תפקידים בלבד.

בשיחה עם "גלובס" הגיב לוי על טענות המשרד להגנת הסביבה ואמר: "אני לא יודע במה מדובר: אנשי המשרד פנו כנראה לחברות שאינן פעילות ורק רשומות אצל רשם החברות. על מה שצריך להגיב - אגיב למשרד להגנת הסביבה, שכן במקרים שבהם יש דרישות שונות מחברות שהן כן פעילות, התקשרנו כדין עם מי שצריך. אני מציע למשרד להגנת הסביבה להתעסק במה שהוא צריך להתעסק - כמו בהסדרת שוק איסוף בקבוקי המשקה הריקים למיחזור".