נתן חץ פותח את העונה: מתחיל היום גיוס של כמיליארד שקל

את ההנפקה תוביל ווליו בייס', שחץ מחזיק בה באופן אישי כ-20% ■ גורמים בשוק ההון: "ההנפקה תיחטף ע"י המוסדיים, אולם לציבור כדאי לזכור שזו רק תחילת גל ההנפקות"

נתן חץ / צילום: תמר מצפי
נתן חץ / צילום: תמר מצפי

חופשת הקיץ מגיעה לסיומה ואת מבול ההנפקות הצפוי לחודש הקרוב יפתח איש העסקים נתן חץ בהנפקה של אלוני חץ . חץ יתחיל היום (ג') בגיוס מתוכנן של כמיליארד שקל לצורך החלפת חוב בנקאי המגובה בשיעבודים בחוב לציבור ללא בטוחות. את ההנפקה תוביל ווליו בייס שבניהולם של ויקטור שמריך ועידו נויברגר. נתן חץ מחזיק באופן אישי בווליו בייס כ-20%.

הגיוס של חץ יתבצע באמצעות הרחבת סדרה ט'. אלוני חץ אגח ט  היא סדרה שקלית הנושאת ריבית של 3.85%. הסדרה משלמת קרן של 10% ב-4 תשלומים שווים בין השנים 2020 ל-2023 ועוד 15% מהקרן ישולמו בעוד 4 תשלומים שווים בין השנים 2024 ל-2027, המח"מ של הסדרה 6.5. החברה מדורגת בדירוג AA מינוס.

ההנפקה תתבצע באמצעות הנפקה של חבילה שכוללת אלף אגרות חוב בשווי כלכלי של 1,095 שקל, 15 אופציות לאג"ח בשווי כלכלי 105 שקל (7 שקלים לאופציה) ובסך הכל המחיר לחבילה יעמוד על 1,200 שקל. החבילה תונפק עם הנחה למוסדיים במחיר של 1,179 שקל, מחיר שמשקף הנחה של 0.75%.

נתן חץ מעוניין להשתמש בכספי ההנפקה לפירעון של 970 מיליון שקל בהלוואות בנקאיות שנלקחו מבנקים זרים ועומדות לפירעון בין השנים 2018 ל-2019. ההלוואות הללו מגובות בבטוחות בהיקף כספי של 2.3 מיליארד שקל, בטוחות שלא ישורשרו לציבור שיחליף את ההלוואות הבנקאיות בהלוואות בריבית נמוכה יותר.

גורמים בשוק ההון אומרים הבוקר ל"גלובס" שבסך הכל מדובר בהנפקה שתיחטף על ידי המוסדיים, אולם יש לזכור כי שוק ההון נמצא בראשיתו של גל הנפקות שכרגע עומד על למעלה מ-8 מיליארד שקל בחודש וללא סלקטיביות או בחינה מדוקדקת של כל הנפקה הרי שהציבור עלול למצוא את עצמו בהשקעות שאינן משקפות את הסיכונים כמו שצריך ועלולות אף להביא לאובדן כסף.

יש לציין כי לאחר שחרור השיעבודים לבנקים תיוותר החברה ללא שיעבודים כלל, ולכן באופן תיאורטי, במקרה של חדלות פירעון יהיו למחזיקי האג"ח נכסים חופשיים (ככל שיוותרו כאלה) להשתלט עליהם.