בזק שוקלת למכור נדל"ן ולשכור מחדש כדי לשפר רווחיות

העובדים חוששים שבניין נרקיס בירושלים שם יושבים מוקדים יהיה הבניין הראשון ■ בכירים בחברה: יש רעיון כזה אך הוא כנראה ייגנז

סטלה הנדלר / צילום: תמר מצפי
סטלה הנדלר / צילום: תמר מצפי

בזק פועלת למציאת דרכים לשמירה על רמת הרווחיות שלה, ולאחרונה החברה החלה ללטוש עיניים לעסקאות נדל"ן שבניגוד לעבר היא עושה בהם שימוש פעיל. ל"גלובס" נודע כי החברה החלה במגעים על עסקת מכירת בניין נרקיס (ברחוב נרקיס בירושלים) והשכרתו לתקופה ארוכה (Sale And Leaseback), אך לדברי בכירים בבזק, אכן עלה רעיון ראשוני, אך הוא ככל הנראה ייגנז. 

לדברי עובדים בבניין ועובדים לשעבר המקורבים לוועד, בבניין נרקיס פועלים מוקדים המשרתים את כל אזור ירושלים והדרום, כך שמדובר בנכס פעיל ואמיתי של החברה, וזאת בניגוד גמור לעסקאות מימוש הנדל"ן של בזק בשנים האחרונות.

עסקאות מימושי הנדל"ן של בזק הזרימו לבעלי המניות מיליארדי שקלים, אך הן היו לרוב על מבנים שלא היה בהם שימוש והיו מיותרים. הערכות העובדים כעת הן שנכסים מעין אלה הולכים ונגמרים, וכעת עוברים לחפש לשפר את הרווחיות דרך מימוש של נכסים פעילים. 

יש לציין כי עסקאות Sale And Leaseback הן עסקאות שבדרך-כלל מבוצעות בחברות שנמצאות במצוקת תזרים מזומנים, ולכן מראש העסקה הייתה חריגה בהקשר של בזק, וספק אם תצא לפועל. 

בכירים בוועד העובדים ציינו כי העסקה לא גמורה מבחינתם, והם מתכוונים להבטיח כי בכל מקרה כמות העובדים לא תפחת, וכי בזק לא תפנה את הבניין בשנים הקרובות. לדברי אותם בכירים, הוועד מקדש את העובדים ולא מקדש מבנים, ולכן מבחינתם אם ישיגו הישג בדמות הבטחת תעסוקה לשנים קדימה, הם לא יתנגדו לעסקה. 

חשוב לציין כי בזק צופה שבשנה הבאה לא מן הנמנע כי רווחיותה תישחק בעקבות התעצמות התחרות בעולם הקווי והמשך הרפורמה בשוק הסיטונאי.