yes נערכת ליום שאחרי הפיצוץ בלוויין "עמוס 6"

בעקבות הפיצוץ של הלוויין "עמוס 6", החלופה האפקטיבית של yes בשלב הראשון היא העברת חלק מהערוצים לשידור על גבי האינטרנט בשנה הבאה

חברת yes נערכת ליום שאחרי, בעקבות התפוצצות הלוויין "עמוס 6", ואחת מתוכניות המגירה שנשלפות הן העברת ערוצים לשידור על גבי האינטרנט. כרגע משדרת yes דרך הלוויינים "עמוס 2" ו"עמוס 3", כאשר "עמוס 2" נמצא בסוף ימיו, ולכן החברה נערכה להעברת שידוריה ללוויין "עמוס 6", שהתפוצץ אתמול.

 

המשמעות היא של-yes נוצרת בעיה של קיבולת, וגם אם בטווח המיידי הפגיעה בחברה תהיה שולית, והיא רק תיאלץ להוריד כמה ערוצים שוליים, כפי שהיא ציינה בהודעתה אתמול - הרי שבטווח קצר יחסית yes תידרש להעביר ערוצים על גבי האינטרנט, במתכונת דומה לסלקום שמעבירה את כל שידוריה על גבי האינטרנט.

כאן המקום להזכיר כי yes כבר מעבירה את כל שידורי ה-VOD שלה על גבי האינטרנט, כך שעבור החברה זו משימה שהיא יכולה להתמודד איתה יחסית בקלות. 

ב-2012 חתמה בזק על שיפוי ל- yes עבור הארכת ההתקשרות עם חברת חלל תקשורת המפעילה את הלוויין "עמוס" עד 2028. ההסכם עבר בבזק אחרי מאבקים קשים ומרים, כיוון שבזק סברה באותה תקופה כי אין צורך בהסכם, היות ו-yes יכולה להעביר את כל שידוריה על גבי רשת האינטרנט של בזק. המאבקים היו חריפים, היות והנהלת בזק ראתה ברשת ה-NGN שלה כמסוגלת להעביר שידורי טלוויזיה לכל דבר, ולכן סברה כי אין צורך להוציא עשרות מיליוני שקלים עבור השימוש בלוויין.

אלא ש-yes התנגדה להצעה והציגה חוות-דעת לגבי הצורך בהשקעות של מיליארדי שקלים בהחלפת ממירים ובתשלומים עבור התנועה ברשת של בזק (באותה תקופה yes עדיין לא הייתה בבעלות מלאה ובשליטה של בזק). ההסכם עבר בסופו של דבר, והעסקה עם חלל נחתמה.

רצה גורל, ובעקבות מה שקרה אתמול, נאלצת yes לחזור ולשקול את התוכניות שאפסנה מאז ולרענן אותן מחדש. אמנם ההפצה של שידורי הטלוויזיה דרך הלוויין היא יעילה וזולה יחסית, ובכל העולם חברות מסוגה משלבות בין לוויין לאינטרנט, אבל לאור מה שקרה והעובדה שנכון לעכשיו לא נראה שיש חלופות ל-yes, סביר להניח כי העברת השידורים על גבי האינטרנט תתפוס תאוצה.