אבו-גוש שכרה יועץ לטיפול בשיימינג: "הסינים אמרו נהנינו נורא"

אסף שמואלי בראיון ל"אורלי וגיא": "אם זה היה קורה במסעדה בת"א או בהרצליה, לא הייתם מדברים בצורה כזאת"

חומוס בשר (עם ראגו טלה) / צילום: תמר מצפי
חומוס בשר (עם ראגו טלה) / צילום: תמר מצפי

אסף שמואלי, המגדיר את עצמו כ"מומחה להתמודדות עם מקרי שיימינג", נשכר על-ידי מסעדת "אבו-גוש" והחל להגיב בשמה על הסיפור שהפיצה לשכת התיירות הנכנסת, לפיו שמונה סועדים סינים חויבו על ארוחה במסעדה ב-16,500 שקל

שמואלי כתב בין השאר גם לעמוד "גלובס" בפייסבוק והציע "לא להיגרר למחוזות לשון הרע". "הי גלובס, אני מייצג את מסעדת אבו-גוש", כתב שמואלי. "אולי בשבילכם הכתבה היא בדיחה, אבל בשבילם הפוסט המכפיש שכתב יוסף פתאל הוא הוצאת לשון הרע ונזק כלכלי.

"מסיבה זו, הפוסט שכתבתם כקליק-בייט לכתבה הוא שקרי ונוטע את התחושה שמספר אנשים נכנסו למסעדה ויצאו עם חשבון מופרז, בשעה שלא כך היו פני הדברים. זה נפלא שהקוראים מתקנים אתכם, אבל זאת חובתכם להיות נאמנים למציאות ולא להיגרר למחוזות לשון הרע.

"אבקש שתתקנו את הפוסט, כי הבחירה במינוח 'עקיצה מזרחית'... לאחר הודעה זו לא תעמוד להגנתכם הגנת תום-הלב ובטח שלא הגנת אמת דיברתי".

חשבונית מסעדת אבו-גוש / צילום: לשכת התיירות הנכנסת
 חשבונית מסעדת אבו-גוש / צילום: לשכת התיירות הנכנסת

"הם אמרו נהנינו נורא, רוצים שתוסיפו את השירות"

עוד לפני כן עלה שמואלי לשידור בתוכנית "אורלי וגיא" בערוץ 10. "אם אני ואתם נוסעים עכשיו למסעדת אבו-גוש, יושבים בשולחן ומתפרעים, זה לא מגיע ל-17 אלף שקל, גם לא ל-16 אלף", הוא אמר למראיינים, "אבל אם אנחנו מזמינים מקום מראש, אם אנחנו מעבירים דרישה מפורטת של מה אנחנו רוצים, ואנחנו אומרים 'יעלה כמה שיעלה, אנחנו עושים את זה, זו לא פעם שאנחנו פה עושים דברים כאלה', ואז חודשיים לאחר האירוע מגיע בן אדם שלא היה חלק מהאירוע, שלא היה חלק מהתהליך, עם איזו חשבונית... הוא לא מודע לכך שחצי מסעדה נסגרה עבורם, הוא לא ידע שהם סעדו בחדר פרטי של 80 איש שבדרך-כלל מחזיק באחד הימים החזקים בשבוע הרבה סועדים, הוא לא יודע שהם ביקשו אלכוהול מיוחד, אוכל מיוחד, עיצוב מיוחד..."

בתשובה לשאלה על הטיפ שהסתכם ב-1,500 שקל, אמר שמואלי: "בסוף האירוח, אחרי שמונה שעות שהם ישבו ואכלו, מהשעה ארבע אחר-הצהריים ועד אחרי חצות, אחרי שצוות המלצרים שירת רק אותם, הם אמרו 'נהנינו נורא, אנחנו רוצים שתוסיפו את השירות'. זאת הייתה יוזמה שלהם, שמעידה כמה הם היו מרוצים". 

בשלב זה העירה אורלי וילנאי: "אותם שמונה סינים, שאתה אומר כמה הם היו מרוצים, אומרים שהם לעולם לא יחזרו לכאן".  

שמואלי: "זה לא נכון, זה לא נכון. מי שאמר את זה זה אותו בן אדם שראה את החשבונית, אבל לא היה חלק מהאירוע". בהמשך הוא העיר למראיינים: "אם זה היה קורה במסעדה בתל-אביב או בהרצליה, לא הייתם מדברים בצורה כזאת".