יציבות בסיום המסחר בניו יורק; אפל עלתה בכ-0.5%

הנאסד"ק סגר בשיא כל הזמנים ■ לאחר השקת האייפון 7 נסחרה מניית אפל בנודתיות ■ בכירים בפד: העלאת ריבית קרובה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ד') מהפתיחה ביציבות, על רקע העליות בבורסות אירופה, יציבות שנשמרה עד לסיום המסחר. משקיעים רבים המתינו לאירוע חשיפת המכשיר החדש של חברת אפל , כשברקע מרחף איום הפסיקה של נציבות האיחוד האירופי, שפסקה כי עליה לשלם מס בסך 14.6 מיליארד דולר. אתמול ננעלה וול סטריט במגמה חיובית.

מיד לאחר השקת האייפון 7 ירדה מניית אפל בכ-0.5% על רקע הערכות של מנהלי השקעות כי החברה לא הפתיעה את השוק עם חידוש שלא היה בהערכות המוקדמות ולכן מחיר המניה משקף היטב את ההשקה. בסיומו של יום עלתה המניה בשיעור של יותר מ-0.5% כשבארה"ב צוטטו משקיעים כאומרים שבכל זאת נראה שהאייפון 7 פורץ דרך חדשה בשוק הסמארטפונים.

 

את מרבית העניין מרכזות, כרגיל, התחזיות לקראת פגישת הפד ב-20-21 בספטמבר. כעת, לאחר פרסום התוצאות המאכזבות של סקר ה-ISM אמש, מעריכים השווקים את סיכויי העלאת הריבית בפגישה הקרובה בכ-18%.

שני בכירי הפד העידו היום בפני ועדת המסחר והמדיניות המוניטרית בבית הנבחרים בארה"ב. אסתר ג'ורג' וג'פרי לאקר, שעומדים בראש שלוחות הפד בקנזס סיטי ובריצ'מונד (בהתאמה). השניים זומנו על מנת לסקור את המצב הכלכלי הנוכחי ואולי אף לספק רמזים ביחס לפגישה הקרובה של הנהלת הפדרל ריזרב. ג'יימס פולסן, אסטרטג ההשקעות הראשי של Wells Capital, עמד על חשיבות עדותם של השניים לאור הנתונים המאכזבים של סקרי ה-ISM וסקר התעסוקה שפורסם ביום ו', אך מנגד ציין כי ייתכן שהדיון יתרכז בנושא אחר לגמרי - שאלות בנוגע להצדקת הכוח האדיר שמצוי בימים אלו בידי הפד.

הנפט  נסחר בתנודתיות, על רקע ההתפתחויות בשוק בימים האחרונים, כשסעודיה ורוסיה שמפיקות יחדיו 26% מכמות הנפט הגולמי בעולם, הודיעו כי חתמו על הסכם שיתוף פעולה ביניהן, שבמסגרתו יפעלו להגברת היציבות בשווקים. בין היתר, הודו נציגי המדינות כי אחת הדרכים שיישקלו לטובת השגת מטרות השותפות תהיה הקפאת תפוקה. היום יפורסם דוח המלאים השבועי של הנפט ומוצריו. איראן, מנגד, הודיעה כי היא מתכוונת להגדיל את התפוקה שלה, שנמצאת כרגע ברמה נמוכה יחסית בשל הסנקציות שהוטלו עליה והוסרו, בחלקן, רק לאחרונה.

בשוק המט"ח, הדולר נחלש מול היין על רקע הירידה בהסתברות להעלאת הריבית. הליש"ט נחלשת מול הדולר לאחר שמארק קארני, נגיד הבנק המרכזי בממלכה, אמר כי הוא "רגוע" ביחס להשלכות ה-Brexit, בעדותו בפרלמנט הבריטי.

פרשינג סקוור, קרן הגידור של המיליארדר ביל אקמן, הודיעה כי צברה נתח של 9.9% בענקית המזון המהיר צ'יפוטלה . רשת האוכל המקסיקני, ששווי השוק שלה עומד על כ-12 מיליארד דולר, ספגה ירידות חדות במחיר המניה שלה במהלך השנה האחרונה - בין היתר בשל עדויות לקיום חיידקי אי-קולי וסלמונלה במוצריה. 

חברת פוקס  הגיעה להסדר עם מגישה לשעבר בערוץ FOX, גרטשן קרלסון, בעקבות פיטוריה והטרדות מיניות שספגה מצד מנכ"ל הערוץ, רוג'ר איילס. דיווחים בארה"ב טוענים כי בהסדר כלול תשלום של 20 מיליון דולר לקרלסון, שבחלקו יישא איילס, וכן התנצלות פומבית כלפיה מצד הערוץ.

אפל תשיק, כאמור, את הגרסה החדשה של מכשיר הדגל שלה באירוע שיתקיים בקליפורניה. עיצוב המכשיר לא צפוי לכלול שינויים דרמטיים לעומת הדור הקודם, אך מנגד החברה צפויה לכלול במכשיר מעבד משופר וחזק יותר, וכן לשדרג את כפתור הבית במכשיר.

חברת מיילן  זכתה להמלצה חמה מאנליסט UBS, מארק גודמן, שהציב למניה מחיר יעד של 66 דולר - המשקף פרמיה של כ-66% מעל מחיר השוק. ההמלצה עשויה לשנות את הלך הרוח של המשקיעים בשוק כלפי מיילן, שסופגת ביקורת רבה בתקופה האחרונה סביב העלאה אגרסיבית של מחירי תרופת Epipen שביצעה בשנים האחרונות.