זעזוע בצמרת "ידיעות אחרונות": המשנה למנכ"ל ציון פרץ פורש

עזיבתו של פרץ מגיעה ככל הנראה על רקע ההחלטה למנות למנכ"ל הקבוצה את מנכ"ל ynet, אבי בן-טל

המשנה למנכ``ל  ``ידיעות אחרונות`` ציון פרץ / צילום: יוסי כהן
המשנה למנכ``ל ``ידיעות אחרונות`` ציון פרץ / צילום: יוסי כהן

נמשכים הזעזועים בצמרת קבוצת "ידיעות אחרונות": ציון פרץ, המשנה למנכ"ל העיתון, שאחראי על התחום המסחרי בו, הודיע היום (א') כי יעזוב את תפקידו. 

פרץ התמודד על תפקיד מנכ"ל העיתון מול אבי בן-טל, מנכ"ל ynet, שכעת עומד להתמנות למנכ"ל הקבוצה כולה. ההערכות הן כי העזיבה של פרץ מגיעה על רקע הבחירה בבן-טל. 

על-פי הערכות, אחת האפשרויות הן שמי שימונה לתפקיד המשנה של בן-טל הוא גלי גוטליב, ששימש בעבר מנהל הסחר של "ידיעות אחרונות" תחת ציון פרץ ועזב את הקבוצה ב-2013. גוטליב הכחיש היום בתוקף את האפשרות.

פרץ הוא איש פרינט ותיק, ולבחירה בבן-טל, שמגיע כאמור מאתר האינטרנט של הקבוצה, צפויות להיות השלכות על העיתון המודפס, שבשנים האחרונות מנהל מאבק קשה בחינמון "ישראל היום", שמסב לו נזק. 

כפי שפורסם ב"גלובס", בן-טל התבטא בעבר כי מוצר הפרינט של "ידיעות אחרונות" צריך לעבור שינויים דרסטיים כדי להתאים אותו לעידן הנוכחי. על-פי הערכות, חלק מהשינויים שבהם הוא עשוי לתמוך כוללים את ביטולו של המוסף היומי "24 שעות" ואיחוד בין שני חלקי הכלכלה של הקבוצה: "כלכליסט" ו"ממון". בהמשך, בטווח הארוך יותר, ייתכן כי תיבחן גם האפשרות להעביר את מהדורות העיתון באמצעו השבע לגרסה רזה יותר, שאולי אף תחולק באופן רשמי ללא תשלום.

במהלך רוב העשורים האחרונים, מי שמילא את תפקיד מנכ"ל הקבוצה היה בעל השליטה בה, ארנון (נוני) מוזס. רק לפני קצת פחות משנה וחצי, באפריל 2015, הופקד המינוי באופן זמני בידיו של ינון אנגל הוותיק, לשעבר המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים ב"ידיעות". אנגל, על-פי ההודעה הרשמית שפורסמה אז, אמור היה להחזיק בתפקיד לכל היותר שנתיים ואז ככל הנראה לפרוש מהעיתון. 

קבוצת "ידיעות אחרונות" סובלת בשנים האחרונות מפגיעה כלכלית הן על רקע פעילותו של החינמון "ישראל היום" והן על רקע ירידת מעמד הפרינט. לפני מספר שנים כבר עקף "ישראל היום" את "ידיעות" במדד החשיפה של TGI, אך רק בסקר האחרון, שפורסם ביולי, הצליח החינמון לסגור באופן כמעט מוחלט גם את פער החשיפה בין גיליונות סוף השבוע שלו לזה של "ידיעות". עיתוני סוף השבוע עבי-הכרס ועמוסי המוספים אחראים לעיקר ההכנסה ממודעות של העיתונים, כך שלסגירת הפער בקטגוריה הזאת יש לא רק משמעות מורלית.

ב"ידיעות" נקטו בתקופה האחרונה מספר צעדים כדי להתמודד עם צמצום הכנסות הקבוצה, ביניהם מהלך של פיטורים ופרישה מרצון של יותר מ-50 אנשי המערכת בגופי התקשורת שמאוגדים תחת ידיעות אחרונות בע"מ ("ידיעות אחרונות", "כלכליסט", "לאשה" ו"אקסנט"), וכינוס כל גופי התקשורת שלה ("ידיעות", ynet, "כלכליסט", המקומונים והמגזינים) למערכת אחת בראשון-לציון.

מציון פרץ ומ"ידיעות אחרונות" לא התקבלה תגובה.