סטארט-אפ חדש בארה"ב: רובוטים יכינו וישלחו לכם פיצות

הסטארט-אפ Zume Pizza משתמש במכונות חכמות על-מנת לנגוס בשוק שליחויות הפיצה שמגלגל עשרות מיליוני דולרים בשנה

סטארט אפ רובוטיקה פיצות, מזון, Zume Pizza / צילום: וידאו
סטארט אפ רובוטיקה פיצות, מזון, Zume Pizza / צילום: וידאו

האם הפיצה שלכם הוכנה על-ידי רובוט? אם הזמנתם אותה מ-Zume Pizza, אז התשובה היא כן. הסטארט-אפ, שהחל לבצע שליחויות באפריל האחרון, משתמש במכונות חכמות על-מנת לנגוס בשוק משלוחי הפיצה שמגלגל עשרות מיליוני דולרים בשנה.

Zume Pizza הוא אחד מתוך סטארט-אפים רבים שמנסים לשבש את תעשיית המסעדנות באמצעות תוכנות ורובוטים. בתוך המטבח התעשייתי של החברה, שממוקם במאונטיין ויו קליפורניה, בצק הפיצה נע על פס ייצור, בו רובוטים שופכים את הרוטב, מורחים אותו ואז מכניסים את הפאי הבלתי אפוי לתוך תנור בטמפרטורה של 425 מעלות צלסיוס.

בקרוב הרובוטים גם יפזרו את הגבינה והתוספות ויכינו את הבצק בעצמם, יוציאו את הפיצות המוכנות מהתנור, יחלקו אותן לפרוסות ויכניסו אותן לקופסאות משלוח.

המייסדים של זומה טוענים כי אין בכוונתם לוותר על אף אחד מ-50 העובדים בפיצרייה, אלא פשוט להעביר אותם לעבודות פחות מונוטוניות שהרובוטים לא מסוגלים לבצע, או לנייד אותם לסניפים הבאים שהחברה מתכננת לפתוח.

אבל זומה לא מסתפקת רק באוטומטיזציה של ייצור הפיצה. בסתיו הקרוב החברה תשיק משאיות מצוידות ב-56 תנורים, שיאפו את הפיצות תוך כדי נסיעה וכך יספקו מאות פיצות בשליחות אחת ומבלי שהפיצות יתקררו.

בנוסף, החברה תנסה לקצר את זמני השליחויות באמצעות חיזוי של סוגי הפיצות שהלקוח יזמין, באמצעות ניתוח טרנדים ברשת וחוכמת ההמונים. זאת כבר תהיה פיצה בייצור ושילוח רובוטי מלא.