בקרוב? חבילת טלוויזיה בסיסית משודרגת ויותר תכני ספורט

משרד התקשורת יערוך שימוע לגבי "חובת מכירה" של תכני ספורט ו"חבילת ליבה משודרגת" שתחליף את חבילת הבסיס שמציעות כיום yes והוט - שתיים מהמלצות שנכללו בדוח פילבר

צחי הנגבי / צילום: רוני שיצר
צחי הנגבי / צילום: רוני שיצר

משרד התקשורת הודיע היום (ג') כי בכוונתו לערוך שימוע לגבי שתיים מהמלצות שנכללו בדוח ועדת פילבר. בדוח, שנועד להסדיר את שוק התקשורת ולפתוח אותו לתחרות, נכללו בין היתר המלצות להנהיג "חובת מכירה" של תכני ספורט וליצור "חבילת ליבה משודרגת" שתחליף את חבילת הבסיס שמציעות כיום ללקוחותיהן yes והוט.

שני המהלכים, יחד עם מהלכים אחרים, נועדו להגביר את התחרות בתחום הפלטפורמות הרב-ערוציות, שנשלט כיום על-ידי הדואפול של הוט ו-yes.

כבר עם פרסום המלצות דוח פילבר נכתב כי הן ייושמו רק לאחר שייערך לגביהן שימוע נוסף, עניין שעורר מחלוקת בוועדה עצמה. בנוסף, הנושא של "חובת המכירה" של תכני ספורט - גם ברמת המפעלים (כמו הליגה האנגלית או ליגת האלופות) וגם ברמת הערוצים (כמו "ספורט 1" וספורט 2") - כבר "אומץ" על-ידי משרד האוצר, שכלל אותו ברפורמות התקשורת שבחוק ההסדרים. חוק ההסדרים במתכונת הזאת אושר לאחרונה על-ידי ועדת השרים לענייני חקיקה, ואמור להגיע בחודש הבא לכנסת.

בינתיים, מי שמונה לטפל בנושא המלצות ועדת פילבר במשרד התקשורת הוא השר צחי הנגבי. מינויו של הנגבי נעשה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, קבע כי שר התקשורת וראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנוע מלעסוק בענייניו של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק וב-yes.

כעת, כאמור, הודיע השר הנגבי כי צוות ייעודי שיכלול את נציגי משרד התקשורת, המועצה לשידורי כבלים ולוויין ונציג אגף התקציבים, ישמע את גורמי השוק בעניינים הללו ויגיש לשר המלצות פרטניות ליישומן עד 1 בפברואר 2017.