דירקטוריון מפעל הפיס בחר בעמרי לוטן לתפקיד המנכ"ל

המנכ"ל הקודם, אלי דדון, פרש מתפקידו בתחילת השנה ■ לוטן גבר על כ-60 מועמדים ■ יו"ר הפיס, עוזי דיין: "זכינו במנכ"ל מקצועי וישר"

לאחר כ-9 חודשים בלי מנכ"ל למפעל הפיס, הדירקטוריון של גוף ההימורים החוקי אישר היום (ה') פה-אחד את מינויו של עמרי לוטן לתפקיד. המנכ"ל הקודם של הפיס, אלי דדון, פרש מתפקידו בתחילת השנה, ומאז מילא את מקומו יו"ר הפיס, האלוף (במיל') עוזי דיין.

בתום ישיבת הדירקטוריון שבה אושר מינויו של לוטן לתפקיד, נמסר ממפעל הפיס כי הוא יחל בחפיפה לקראת כניסתו הסדורה לתפקיד כבר במהלך הימים הקרובים.

ללוטן (56) תואר שני במינהל עסקים ותואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה. בשלושת העשורים האחרונים הוא מילא שורה של תפקידים בכירים בתעשייה ובענף הקמעונאות, כשהאחרון שבהם הוא תפקיד מנכ"ל קבוצת נגב קרמיקה. לפני כן הוא כיהן כמשנה למנכ"ל קבוצת אסם (נסטלה ישראל), כנשיא חטיבת המזון המוכן בקבוצה וכמנכ"ל טבעול.

בעבר שימש לוטן גם בשורה של תפקידי ניהול בכירים בתאגיד מוצרי הצריכה הרב-לאומי פרוקטר אנד גמבל. בין התפקידים שמילא בתאגיד: סמנכ"ל לפיתוח עסקי בחטיבת חומרי הניקוי, מנהל שיווק בבריטניה, מנהל שיווק בהולנד ועוד.

על תפקיד מנכ"ל מפעל הפיס התמודדו כ-60 מועמדים. בחינת המועמדים נעשתה בין השאר באמצעות חברת השמה, שבחנה את עמידתם בתנאי סף שקבע דירקטוריון הפיס בראשית ההליך.

המועמדים הסופיים שעברו את הליכי המיון והסינון רואיינו בידי יו"ר הפיס, והוא המליץ לחברי הדירקטוריון על מספר מועמדים מטעמו, ובהם לוטן.

היום כאמור, אישר הדירקטוריון את בחירת לוטן לתפקיד, ובתום הישיבה מסר דיין כי "מפעל הפיס זכה במנכ"ל מקצועי וישר שינהל אותו בשנים המאתגרות הקרובות. ללוטן יש ניסיון מוכח בניהול וביכולת מנהיגות ובהובלת תהליכי שינוי וחדשנות".

בסוף השנה יפוג הזיכיון של משרד האוצר, על-פיו פועל מפעל הפיס. בין האוצר לבין מפעל הפיס התגלעו בחודשים האחרונים מחלוקות שזכו להד תקשורתי נרחב, בין השאר על רקע הכרזת שר האוצר, משה כחלון, על החלטתו לבטל את משחקי ההימורים שנעשים בידי הפיס באמצעות מכונות מזל הפזורות ברחבי הארץ. זאת, למרות שהכנסות מפעל הפיס ממכונות אלה מסתכמות בכחצי מיליארד שקל בשנה.

מהלך נוסף של האוצר, שגרם לתרעומת מצד בכירים בפיס, הוא הכוונה לדרוש ממנו סכום של כמיליארד שקל מ"הכספים החונים" - סכום כסף שלטענת מפעל הפיס מיועד לחלוקה לרשויות מקומיות, בהתאם להתקדמותן בפיתוח של מיזמים שונים.