תנובה במגעים למכירת אחזקותיה בחברת צ'אם 2000

מחזור המכירות השנתי של צ'אם 2000 עומד על כ-75 מיליון שקל, והפסדיה הגיעו למיליוני שקלים במחצית הראשונה של 2015 ■ בין המתעניינים ברכישה: משפחת גליקסמן, העוסקת בשיווק ביצים, ומשקיע מארה"ב

תבנית ביצים / צלם: איל יצהר
תבנית ביצים / צלם: איל יצהר

קבוצת תנובה מנהלת מגעים למכירת אחזקותיה ואחזקות השותפים שלה בחברה התעשייתית לייצור מוצרי ביצים "צ'אם 2000" - כך נודע ל"גלובס". המגעים מתנהלים בעקבות החלטת בעלי החברה לסיים את פעילותם בתחום זה. עוד נודע כי בין המתעניינים ברכישת החברה נמצאת משפחת גליקסמן, העוסקת בשיווק ביצים, וכן משקיע מארה"ב.

צ'אם 2000 נמצאת בבעלות משותפת של תנובה (33%), צ'אם תעשיות מזון הציבורית (33%) והמשפחות פישמן וגנשר (33%). לחברה מפעל באזור התעשייה מירון, המשתרע על פני שטח של 8,000 מ"ר. מחזור מכירותיה השנתי של החברה עומד על כ-75 מיליון שקל, והיא מעסיקה 100 עובדים.

במשך שנים החברה הייתה הפסדית, והפסדיה אף הגיעו למיליוני שקלים במחצית הראשונה של שנת 2015. בשל כך גם ביצעה אחת השותפות, צ'אם תעשיות מזון, הפרשה בדוחותיה של 336 אלף דולר. ככל הידוע, החברה עברה לאחרונה לאיזון לאחר קיומה של תוכנית הבראה.

במקור החברה הוקמה במטרה לקלוט בישראל את הביצים מהקרן לעודפי ביצים. החברה רכשה את הביצים מהקרן במחיר נמוך, ייצרה מהם אבקות ביצים, וכך ויסתה בפועל את עודפי הביצים שהיו בשוק. אבקות הביצים הן חומר גלם המשמש כחומר מייצב בתעשיית המזון, למשל בקרב קונדיטוריות וחברות מזון המייצרות מוצרים צמחוניים כמו שניצל תירס.

פרט לרכישה של עודפי ביצים, החברה רוכשת כיום בשוק גם ביצים מלוכלכות וביצים בגודל קטן. את הביצים, העוברות תהליך של פסטור, היא מעבדת לנוזל ביצים לתעשייה, המשמש את השוק המוסדי כמו בתי מלון, המכינים מהנוזל חביתה מקושקשת בארוחות הבוקר. כמו כן, היא מייצרת חלמון מיונז שנמכר גם הוא לתעשיית המזון, וככל הידוע גם לחברות הסלטים המצוננים, ובכללן אחלה של שטראוס וצבר של אסם-נסטלה.

בעבר עסקה החברה גם בשיווק ביצים למאכל, אך נתח השוק שלה היה זניח, והיא נטשה את התחום. בקבוצת תנובה מצפים לקבל הצעות לרכישת החברה, ולפי הערכות מדובר בשווי חברה של מיליוני שקלים בודדים.