טבע מרחיבה את הסכם הפיתוח המשותף עם IBM

במסגרת ההסכם ישתמשו החברות במערכות הביג דאטה של IBM ■ השת"פ יכלול פיתוח מערכות חכמות לתחום הסבת התרופות, וגילוי שימושים חדשים לתרופות קיימות

חברת טבע / צילום: רויטרס
חברת טבע / צילום: רויטרס

טבע ו-IBM הודיעו על הרחבת שיתוף הפעולה במסגרתו ישתמשו במערכת Watson, מערכת הביג דאטה של IBM, לשם תכנון תרופות וניהול מחלות כרוניות.

שתי החברות חתמו לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה, אולם כעת הוא מתרחב ויכלול שת"פ מחקרי בן שלוש שנים לפיתוח מערכות חכמות לתחום הסבת התרופות ממחלה אחת לשניה, וגילוי שימושים חדשים לתרופות קיימות.

30% מהתרופות המאושרות על ידי ה-FDA, הינן תרופות ששימשו בעבר למחלות אחרות מאלה עבורן הן מאושרות כעת. אולם כיום החיפוש אחר התוויות חדשות לתרופות קיימות מבוצע בצורה של ניסוי וטעיה, או ניחוש מושכל על בסיס עבודה מדעית. מטרת המיזם הנוכחי היא להשתמש בביג דאטה כדי לשפר את החיפוש אחר הקשרים הללו בין תרופות קיימות למחלות המחפשות תרופה.

כמו כן, הודיעו החברות כי הפרויקט המשותף שלהן לשיפור הניהול של מחלות כרוניות, יבחן תחילה בתחומי רפואת מערכת הנשימה והמוח. על פי ההסכם, פרוייקט זה יוזן במידע מהחברה הבת של IBM, חברת חיזוי ומידע על מזג האוויר - The weather company (תחום שהוא מאוד חשוב בעיקר בניהול של מחלות נשימה כמו אסטמה). המערכות החדשות צפויות לעזור לחולים לנהל בצורה טובה יותר את מחלתם.

לדברי יו"ר טבע פרופ' יצחק פטרבורג, "מוצרי טבע מגיעים ל-200 מיליון איש בעולם. יש לנו הזדמנות להוביל שינוי בתעשיה הפרמצבטית, ולחדש באופן קבוע".