קרדן ישראל קיבלה את תמיכת אנטרופי למכירת UMI

חברת הייעוץ התנגדה לעסקה במתכונתה הראשונה, אך שינתה את החלטתה לאחר שאת המו"מ במתווה הנוכחי ניהלה בלתי תלויה

דוד עיני (מימין) ויוסף גרינפלד / צילום: תמר מצפי ואביב חופי
דוד עיני (מימין) ויוסף גרינפלד / צילום: תמר מצפי ואביב חופי

חברת ההחזקות קרדן ישראל זכתה בסוף השבוע לרוח גבית מחברת הייעוץ לגופים מוסדיים אנטרופי, לאחר שהאחרונה החליטה להמליץ ללקוחותיה לתמוך בעסקה, במסגרתה תמכור קרדן ישראל את החזקותיה בחברת יבוא והשכרת הרכב UMI בתמורה ל-397 מיליון שקל.

ביום רביעי הקרוב תתכנס אסיפת בעלי המניות של קרדן ישראל, לאישור העסקה, במסגרתה תמכור את החזקותיה ב-UMI לשותפתה הנוכחית, חברת המזרח שבשליטת משפחת עיני. לאישור העסקה דרוש רוב מקרב בעלי מניות המיעוט שישתתפו בהצבעה (או לחילופין שסך המתנגדים לא יעלה על 2% מבעלי מניות החברה), כך שהצבעתם של ארבעת הגופים המוסדיים שמחזיקים יחדיו בכ-65% ממניות המיעוט בקרדן ישראל, היא שתכריע את גורל העסקה.

שיפור בתנאי ההלוואה לחברת המזרח

מנתוני אתר Stocker.co.il עולה כי בית ההשקעות פסגות וחברות הביטוח הפניקס, הראל וכלל, מחזיקים יחדיו בכ-17% ממניות קרדן ישראל, כאשר בידי בעלת השליטה קרדן יזמות נמצאות כ-73.7% מהמניות. כך שתמיכת המוסדיים תבטיח את אישור המכירה.

אנטרופי, שהתנגדה לביצוע העסקה במתכונתה הראשונה עקב חוסר שביעות רצונה מדרך אישורה במוסדות קרדן ישראל, החליטה כעת לשנות את החלטתה הקודמת, לאחר שאת המשא ומתן במתווה העסקה הנוכחי ניהלה ועדה מיוחדת ובלתי תלויה מטעם דירקטוריון קרדן.

בנוסף, מציינת אנטרופי כי הוועדה המיוחדת ניהלה 20 ישיבות על עסקת המכר, הסתייעה ביועצים משפטיים ופיננסיים בלתי תלויים, והצליחה להשיג שיפור בתנאי הלוואת המוכר שתעניק קרדן ישראל לחברת המזרח כחלק מהעסקה.

בנוסף, קיבלה אנטרופי לבקשתה התייחסות מטעם הוועדה הבלתי תלויה, ולפיה לחברת המזרח חוסן פיננסי ויכולת החזר שיאפשרו את פירעון הלוואת המוכר.

באנטרופי גם מציינים כי מעריך השווי הבלתי תלוי שנשכר בידי הוועדה המיוחדת, קבע את שווי הנכס הנמכר על טווח של 776-853 מיליון שקל, בעוד שהעסקה מבוצעת לפי שווי של כ-980 מיליון שקל ל-UMI (כולל הנחת הטבות מס שינבעו ממנה).