חקירה בגרמניה נגד צוקרברג: "פייסבוק לא הסירה פוסטים גזעניים"

עו"ד גרמני הגיש תלונה לתובע במינכן נגד צוקרברג ו-9 מנהלים נוספים, בטענה כי הרשת החברתית עברה על החוק הגרמני נגד הפצת דברי שנאה ■ פייסבוק: "האשמה חסרת בסיס"

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

התביעה בגרמניה החלה בחקירה נגד מארק צוקרברג ומנהלים נוספים בפייסבוק - כך מסר אמר (ו') דובר של משרד התובע במינכן, זאת בעקבות תלונה שלפיה החברה הפרה לכאורה את החוק במדינה נגד פרסום דברי שנאה והסתה בכך שלא הסירה פוסטים גזעניים. הדובר לא מסר פרטים נוספים.

עורך דין גרמני הגיש תלונה לתביעה בעיר הבווארית בספטמבר, ותבע שמנהלי פייסבוק יאולצו לציית לחוקים נגד דברי שנאה, בכך שימחקו פוסטים גזעניים או אלימים מהאתר שלהם.

כללי פייסבוק אוסרים בריונות, הטרדה ושפה מאיימת, אולם לדברי מבקרים היא אינה עושה די כדי לאכוף אותם, והיא לא בלמה גל של פוסטים גזעניים ומאיימים ברשת החברתית במהלך זרימת המהגרים ההמונית לאירופה.

מוקדם יותר השנה דחו התובעים בהמבורג תלונה דומה על בסיס, כך שבית המשפט המחוזי אינו מוסמך לכך, שכן פעילותה האירופית של פייסבוק ממוקמת באירלנד. "הגישה בבוואריה שונה", נמסר ממשרדו של עורך הדין הגרמני.

שר המשפטים של בוואריה אמר כי ההשקפה של המבורג מוטעית, וכי החוק הגרמני אכן תקף בנוגע לכמה מהעבירות.

התלונה נוקבת בשמותיהם של המנכ"ל צוקרברג ושל 9 מנהלים נוספים בפייסבוק, לרבות מנהלת התפעול הראשית שריל סנדברג.

פייסבוק טוענת כי לא הפרה את החוק הגרמני, וכי היא פועלת כדי להיאבק בביטויי השנאה ברשת. "איננו מגיבים על הסטטוס של חקירה אפשרית, אולם אנו יכולים לומר כי ההאשמות חסרות בסיס, וכי לא הייתה הפרה של החוק הגרמני מצד פייסבוק או עובדיה", מסר דובר החברה.