במקום רמי סדן: ד"ר זהר קדמון-סלע מונתה ליו"רית חדשות 10

אחרי הסערה סביב מינויו של סדן והחלטת הרשות השנייה להדיחו, מינויה של קדמון-סלע עבר פה-אחד ■ קדמון-סלע היא שותפה במשרד עו"ד וכיהנה בעבר כסמנכ"לית ויועצת משפטית של שידורי קשת

זהר קדמון / צילום רונן אקרמן
זהר קדמון / צילום רונן אקרמן

ד"ר זהר קדמון-סלע מונתה הבוקר (ב') ליו"רית דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 10. קדמון-סלע תחליף את רמי סדן, שכזכור הודח מתפקידו לפני כחודש על-ידי מועצת הרשות השנייה, לאחר שנמצא כי מסר פרטים לא נכונים בקורות-החיים שהגיש כדי להתמנות לדירקטור מטעם הציבור בדירקטוריון חברת החדשות של הערוץ.

יחד עם סדן הודח מדירקטוריון הערוץ גם איתן זינגר, לאחר שנמצא כי למרות שהצהיר כי אין לו כל זיקה פוליטית, הוא היה מועמד מטעם רשימת יש עתיד בבחירות המוניציפליות בתל-אביב.

בעקבות ההחלטה נותרו בדירקטוריון חדשות 10 רק שתי נציגות ציבור, קדמון-סלע וד"ר אורנה לביא-שטיינר, ועל-פי החוק אחת מהן הייתה צריכה להתמנות ליו"ר.

הבחירה בקדמון-סלע נעשתה פה-אחד, ועל-פי גורמים המקורבים לנושא גם באווירה טובה ונעימה. זאת, לאחר שמינויו של סדן לתפקיד ביוני השנה עורר סערה גדולה ויצר מחלוקת בתוך הערוץ עצמו. יו"ר ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, ומנכ"ל חברת החדשות, גולן יוכפז, טענו כי סדן השמיע התבטאויות גזעניות נגד השר אריה דרעי ומפלגת ש"ס, והדבר הוביל לסערה ציבורית ופוליטית.

קדמון-סלע היא ד"ר לתקשורת מאוניברסיטת קולומביה, עורכת דין משנת 1998 ושותפה במשרד עצמאי. בעבר כיהנה כסמנכ"לית ויועצת משפטית של שידורי קשת וניהלה את המחלקה המשפטית של הזכיינית. אביה של קדמון-סלע נשוי לפרשנית הבכירה של "ידיעות אחרונות", העיתונאית סימה קדמון. באתר משרד עורכי הדין שבו היא שותפה, "נחום, קדמון, עורכי דין", נכתב גם כי היא "פסנתרנית קלאסית וכן די.ג'יי חובבת", שניתן לשמוע אותה "מתקלטת בבר אברקסס בתל-אביב".

קדמון-סלע מסרה היום: "אני רואה בתפקיד יושבת-הראש שליחות ציבורית. אין בעיניי זכות גדולה יותר מלשרת את הציבור בתחום חשוב כל-כך ויקר כל-כך ללבי, ולתרום לחברת החדשות המצטיינת של ערוץ 10 בדרך להישגים נוספים".

על-פי החוק, בכל אחת מחברות החדשות של שני הערוצים המסחריים ממונים 4 נציגי ציבור, שמחזיקים בידם 40% מכוח ההצבעה בדירקטוריון, כשגם יו"ר החברה צריך להגיע מבין ארבעתם. כדי למנות את מנכ"ל חברת החדשות נדרש רוב של 75%, כך שגם בחירתו של המנכ"ל דורשת הסכמה של לפחות שני נציגי ציבור.

בדירקטוריון ערוץ 10 נותרו כאמור רק שתי דירקטוריות, וברשות השנייה הודיע כי אין בכוונתם למנות שני דירקטורים נוספים במקום סדן וזינגר, וכי כל אחת הדירקטוריות תחזיק בידיה כוח הצבעה של 20%, כך שמשקלם היחסי של נציגי הציבור יישמר.

בהקשר זה יש לציין כי בין המלצות ועדת פילבר, שכרגע לא ברור מתי ואיך ייושמו, נכללת גם המלצה לבטל את סעיף החוק שקובע כי יש למנות נציגי ציבור לדירקטוריונים של חברות החדשות.

אוה מדז'יבוז, יו"רית הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מסרה: "הרשות השנייה רואה לנגד עיניה את חשיבותה של תקשורת עצמאית ומשוחררת מלחצים, כאינטרס ציבורי ראשון במעלה. זו הסיבה שבגללה קבענו לראשונה סטנדרט מחמיר של אמינות בכל הנוגע לנציגי הציבור בדירקטוריוני חברות החדשות. אנו מברכים את ד"ר קדמון-סלע על בחירתה ומאמינים כי בזכות ניסיונה הרב היא תוכל להמשיך להוביל את דירקטוריון החברה בתקופה משמעותית ומאתגרת בשוק הטלוויזיה הישראלי ולהגן על האינטרס הציבורי.

"זו גם הפעם הראשונה שבה בראש הדירקטוריון של שתי חברות החדשות בערוצים המסחריים עומדות נשים (יו"רית חברת החדשות של ערוץ 2 היא תמי רווה, י' כ') ועל כך אני מברכת באופן אישי".

מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, מסר: "אני שמח מאוד על בחירתה של זהר, שמשלבת הן ידע אקדמי נרחב בתחום התקשורת והן פרקטיקה ארוכת-שנים בתחום הרגולציה, השידור והטלוויזיה, ומשוכנע שהיא תפעל להמשך חיזוקה וביצור מעמדה והחופש העיתונאי של חדשות 10 ואנשיה. בשמי ובשם כל עובדי חדשות 10 אני מאחל לה הצלחה רבה".