עלבד: הופסק המו"מ עם אמות למכירת המפעל בדימונה ב-50 מ' ש'

המכירה הייתה אמורה לסייע לחברה בהקטנת המינוף ■ עלבד: הביטול - בשל אי קבלת אישורים מרמ"י

מפעל עלבד בדימונה / צילומים: אתר חברת אורון
מפעל עלבד בדימונה / צילומים: אתר חברת אורון

נכשלה התוכנית של חברת על בד  למכור ולשכור (Sale and lease back) את המפעל שהיא מקימה בדימונה לחברת הנדל"ן המניב אמות, בניהולו של אבי מוסלר, שעל מו"מ מתקדם מולה טרם חתימה על הסכם מחייב, דיווחה בחודש יוני האחרון.

עלבד עדכנה היום (ה') כי "לאור אי קבלת האישורים הנדרשים מרשות מקרקעי ישראל, היא מפסיקה את המו"מ", וכן כי "נכון למועד זה היא איננה בוחנת עוד את ביצוע העסקה". יחד עם זאת, הוסיפו בעלבד, "ככל שיתקבלו האישורים, לא מן הנמנע שהחברה תבחן עסקה שכזו בעתיד".

מדובר באכזבה ליצרנית הבדים הלא ארוגים, שאיבדה עסקה בהיקף של 50 מיליון שקל, שמטרתה הייתה לסייע לה בהקטנת משמעותית של נטל המינוף לאחר שהתברר לה לאחרונה כי עלויות הקמת המפעל צפויות להסתכם בכ-210 מיליון שקל ובכך לשקף חריגה של יותר מ-30% ביחס להיקף ההשקעה המתוכננת בפרויקט שהקמתו החלה ב-2014.

המניה זינקה השנה ב-60%

העדכון של עלבד מגיע ימים ספורים לאחר שהחברה סיכמה רבעון שלישי חיובי, עם עלייה של 4% בהכנסותיה, שהצטברו ל-392 מיליון שקל וצמיחה של 24% ברוח הנקי הרבעוני שהתקרב ל-16 מיליון שקל. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסות עלבד עלו ב-3% ל-1.15 מיליארד שקל והרווח הנקי צמח ב-34% ל-44 מיליון שקל. לחברה התחייבויות שוטפות של 437 מיליון שקל - עיקרן לספקים ונותני שירותים ולבנקים. על רקע הסנטימנט החיובי בעסקיה, מניית עלבד שנסחרה היום במגמה חיובית, השלימה קפיצה של כ-60% בערכה מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של יותר מ-600 מיליון שקל.

הפעלתו המסחרית של קו הייצור בדימונה מתוכננת לתחילת 2017, ובעבר העריכה עלבד כי היקף המכירות ממנו יגיע ל-25 מיליון אירו בשנה. המפעל צפוי לכלול, לפי עלבד, "קו ייצור חדיש לייצור בד לא ארוג, שטיף ופריק" וצפוי להעסיק כ-45 עובדים. בעלבד החליטו להיכנס לפרויקט "מתוך חשיבה אסטרטגית שמלווה את החברה מתחילת דרכה, שבה היא שולטת בכל שרשרת הערך, ללא ביצוע רכש של בדים מספקים חיצוניים", וכי "תחום הבדים להם מיועד הקו, הוא פרי פיתוח טכנולוגיה עליה שקדה החברה ביחד עם גורמים בארץ ובחו"ל".

בעלבד, המנוהלת בידי דן מסיקה (מנכ"ל) ואמנון ברודי (יו"ר), ציינו בעבר כי הקמת המפעל היא "פרויקט בסדר גודל ענק, וצפוי לשפר את תוצאות החברה באופן ניכר ולהביא לשיפור הרווחיות של החברה". עוד ציינו בעבר בעניינו כי "הפרויקט בדימונה יתברר כמהלך שישיא ערך משמעותי לחברה ובעלי מניותיה, וזאת על-אף האתגר הטכנולוגיה והמימוני שהיו כרוכים בהקמתו".