תקלה בפייסבוק: מארק צוקרברג ומשתמשים רבים "נהרגו"

רכיב מיוחד שנועד לבשר לחברים ברשת החברתית על מותו של משתמש הופעל בטעות בפרופילים רבים ■ "זאת הייתה טעות נוראה", נמסר מהחברה ■ הגולשים הגיבו: "אני בהחלט לא מתי. או שאולי כן? זה היה שבוע ארוך למדי"

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

תקלה נרחבת ברשת החברתית פייסבוק שינתה החל מאתמול (ו') את הדפים של משתמשים רבים, כולל של מנכ"ל החברה מארק צוקרברג, כך שיופיעו כדפי זיכרון למתים.

לשון ההודעה שהופיעה בראש הפרופיל של צוקרברג, למשל: "אנחנו מקווים שהאנשים שאוהבים את מארק ימצאו נחמה בדברים שאחרים משתפים כדי לזכור ולחגוג את חייו".

מאוחר יותר נמסר מפייסבוק כי התקלה תוקנה. "זאת הייתה טעות נוראה, ותיקנו אותה עכשיו", נמסר מהחברה. "אנחנו ממש מתנצלים על מה שקרה".

משתמשים רבים נאלצו לפרסם הודעות הבהרה - ובהן ציינו בבירור כי הם עדיין בחיים. "אני ממש שמחה שהמתיחה של פייסבוק לא נכונה, ואני לא מתה", כתבה משתמשת אחת.

"פייסבוק חושבת שאני מת? זה מוזר", צייץ ב טוויטר משתמש נוסף. כתבת "ניו-יורק טיימס", קייטי רוג'רס, פרסמה הודעה משלה: "למה פייסבוק אומרת שאני מתה? זה לא הוגן, אני בהחלט לא מתי (או שאולי כן? זה היה שבוע ארוך למדי)".

באתר הטכנולוגיה The Verge נטען כי "פייסבוק מוסיפה לאחד מהשבועות הארוכים בהיסטוריה האמריקאית, על-ידי כך שהיא מספרת לכולם שהם מתים". זאת, בהתייחסות לתוצאה המפתיעה בבחירות לנשיאות ארצות-הברית ולמותו של הזמר הידוע לאונרד כהן.

הרכיב המדובר נכנס לשימוש בשנת 2015, לאחר כמה מקרים שבהם משפחות רצו להשיג גישה מסוימת לפרופילים ברשתות החברתיות של יקיריהם שמתו. משתמש יכול לבקש להפוך את העמוד שלו לדף זיכרון עם מותו, ובו יכולים חבריו ובני משפחתו להשאיר הודעות ולחלוק זיכרונות. אפשרות אחרת היא לבקש שהדף יימחק עם מותו של המשתמש.