שני הקונסיליירי של נתניהו

הדרך שאצה למנדלבליט וניצן לעומת איטיותם האופיינית, זה לא ראוי לוועדת חקירה?

בנימין נתניהו ודוד שמרון / צילומים: איל יצהר
בנימין נתניהו ודוד שמרון / צילומים: איל יצהר

אתמול (ג') נחשף בערוץ 10 המייל של היועץ המשפטי של מערכת הביטחון, אחז בן-ארי, בו נכתב כי עו"ד דוד שמרון פנה אליו ו"ביקש לדעת האם אנחנו עוצרים את המכרז על-מנת לשאת ולתת עם לקוחותיו, כפי שהתבקשנו על-ידי ראש הממשלה".

זאת, כמובן, בניגוד למה שאמר קודם לכן שמרון, ואף נראה כסותר את עמדת בנימין נתניהו שלא ידע על מעורבותו של שמרון מול היצרן הגרמני. אבל זה לא משנה דבר, כמובן. גם אם היו מגלים עכשיו הקלטה לפיה, למשל, נתניהו קיבל שוחד על העסקה, זה לא רלוונטי. כי היועץ המשפטי מנדלבליט, ופרקליט המדינה שי ניצן כבר קבעו שאין בפרשה היבטים פליליים. כלומר, אין סיבה לחקירה.

אז למה התקשורת עובדת כל-כך קשה על מציאת הוכחות נוספות? הרי מנדלבליט וניצן כבר סגרו את הפרשה עוד לפני שהתחילו לחקור אותה, עוד לפני שידעו מה באמת קרה שם!!!

איטיותם אומנותם

זאת, רבותיי, עכשיו הפרשה. מדוע ולמה שומרי הסף של מערכת החוק התנהגו כמו עובדי מדינה שנקנו? מדוע לא הורו לחקור? לו עשו זאת, אולי הם היו מגיעים למייל של בן-ארי. ואולי יש דברים נוספים שצריך להגיע אליהם? מדוע שניים אלה מיהרו כל-כך לקבוע שאין פליליות בפרשה? הרי גם ניצן וגם מנדלבליט ידועים כפרקליטים שאיטיותם אומנותם. אז למה הזריזות המופלגת במקרה הזה?

זה לא ראוי לוועדת חקירה?

הם מדברים על ועדות חקירה, אז צריך, חיוני, שתהיה חקירה פרלמנטרית גם על התנהלות ניצן ומנדלבליט. כדי שאנחנו הציבור נדע אם יש לנו שומרי חוק, או שאלה התחלפו בשומרי נתניהו, אשתו והקולגות שלו. לפי שעה מתנהג מנדלבליט כקונסיליירי הממשלתי של נתניהו, לצדו של הקונסיליירי הפרטי שמרון.

תעודת היושר של נתניהו לשמרון

"ראש הממשלה בנימין נתניהו מכיר מזה שנים רבות את עו"ד דוד שמרון כאדם ישר כסרגל, שמקפיד הקפדת יתר על כיבוד החוק והנהלים, וכעורך דין מן השורה הראשונה". אוי לאדם, בוודאי לפרקליט, שתעודת היושר שלו באה מטעמו של אדם שיושרו שלו מוטל בספק גדול.

תגיד יפה תודה לדרוקר ועמיתיו

הוא, ראש הממשלה, מעולם לא דיבר עם שמרון על הצוללות והגרמנים, הוא לא ידע ששמרון מייצג אותם, הוא מעולם לא דיבר בעניין עם הנוגעים בדבר. שמרון גם הוא לא דיבר עם אף אחד (חוץ מ"שאלה גרידא" לבכיר במשרד הביטחון כמו, למשל: אתה יודע שאם לא תבטל את המכרז יהיה לא טוב?, משהו כזה. כן, שאלה גרידא בלבד). שניהם טוענים כי בפעם הראשונה הם שומעים ולומדים מהתקשורת על העובדות והמעורבים.

אז שאלה לנתניהו: אתה לא חושב שמגיעה מילה טובה לתקשורת בכלל, ולרביב דרוקר בפרט? הרי בלעדיו לא הייתם יודעים כלום!!!