חקירה סמויה התנהלה כנגד תובע בכיר מאוד בפרקליטות

צוות מיוחד, שאף גויסה אליו פרקליטה מצה"ל, חקר בתקופה האחרונה חשד לעבירות מין מצד אחד מבכירי הפרקליטות - שבוצעו לכאורה כלפי עובדת שהייתה כפופה לו. התובע לא היה מודע לחקירה: הקורבן לכאורה סירבה לשתף פעולה עם הבירור

אביחי מנדלבליט / צילום:  מרק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט
אביחי מנדלבליט / צילום: מרק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט

בשבועות האחרונים, תחת מעטה חשאיות, התנהלה אחת החקירות הרגישות ביותר שידעו לאחרונה במערכת המשפט. במרכז הפרשה עומד תובע בכיר מאוד שניהל ומנהל תיקים רגישים ביותר בפרקליטות: מדובר במידע שהגיע לממונה על עבירות מין חמורות שביצע לכאורה התובע הבכיר בעובדת שכפופה אליו.

המידע הועבר לאחרונה לפרקליט המדינה שי ניצן וליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט: השניים כינסו התייעצות דחופה, בסיומה הוחלט להעביר את החקירה למשטרת ישראל.

ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, זומן לפגישה בהולה בסיומה הוחלט להקים צוות חקירה מיוחד הכולל קצינים וחוקרים שאינם מכירים את התובע הבכיר. בנוסף הוחלט שהחקירה צריכה להיות מלווה בפרקליט בכיר אך לא משורות הפרקליטות: נעשתה פנייה לפרקליט הראשי לצה"ל, תא"ל שרון אפק, וזה הציב קצינה בדרגת סגן אלוף שתלווה את החקירה.

צוות החקירה המיוחד פעל בחשאיות מוחלטת: החוקרים נפגשו פעמיים עם הקורבן לכאורה, אולם זו סירבה לשתף פעולה עם החוקרים. בסיומו של יום הוחלט לגנוז את התיק במישור הפלילי בשל היעדר אופק חקירתי. ההיבטים המשמעתיים של הסיפור עדיין נבחנים. התובע הבכיר לא היה מודע לחקירה בעניינו ורק הערב, בעקבות פניית חדשות 2, הוא זומן לשיחה אצל פרקליט המדינה שבה נמסר לו המידע.