מיקרוסופט תקים בהרצליה קמפוס בעלות של מיליארד שקל

החברה תשכור למשך 15 שנה מהחברות תדהר, קנדה ישראל ואקרו נדל"ן 45 אלף מ"ר ב-3.5 מיליון שקל לחודש ■ לפני ההחלטה, החברה שקלה לנדוד למתחם תוצרת הארץ בתל אביב

סטיה נאדלה, מיקרוסופט / צילומים: רויטרס
סטיה נאדלה, מיקרוסופט / צילומים: רויטרס

הפור נפל: חברת מיקרוסופט ישראל תקים את הקמפוס החדש שלה באזור התעשייה בהרצליה ותתקשר עם החברות קנדה ישראל, תדהר ואקרו נדל"ן.

מדובר על עסקת שכירות לתקופה של 15 שנה לשטח משרדים בן 45 אלף מ"ר, שכפופה לאישור פורמלי של מטה החברה בארצות הברית. שוויו של מ"ר עומד על 70 שקל בעסקאות בסדר גודל שכזה. כך שעלותה של העסקה למיקרוסופט עומדת על 3.5 מיליון שקל לחודש שכירות כולל החניות.

לפני כחצי שנה פרסמה החברה מכרז לצורך איחוד כל מחלקותיה ומעבר לקמפוס חדש וכולל לחברה, את איפיון המכרז ביצעה חברת מאן נכסים שקיבלה הצעות רבות שנופו במהרה עד שנותרו שתי הצעות: האחת של החברות גב ים ואמות במתחם תוצרת הארץ במרכז תל אביב. ההצעה דיברה על הקמת שני מגדלי משרדים של 70 ו-30 קומות ובשטח כולל של 150 אלף מ"ר.

ההצעה השנייה כאמור הגיעה מכיוונן של תדהר, קנדה ישראל ואקרו נדל"ן שרכשו במאי האחרון 10 דונם באזור התעשייה בהרצליה תמורת 200 מיליון שקל. מקורבים לעסקה סיפרו כי לחברה היו לבטים רבים כאשר לבסוף, שימור ההרגל של העובדים בהרצליה הכריע.

כיום, משרדיה של מיקרוסופט פרוסים על פני מספר בניינים בהרצליה פיתוח ובנוסף נמצאים גם ברעננה. כל משרדיה בהרצליה צפויים להתאחד לקמפוס החדש ועדיין לא ברור אם כך יהיה גם בנוגע למשרדים ברעננה.

הבניין שבימים אלו החל את שלב החפירות שלו, כולל 10 קומות רחבות בנות 4,000 מ"ר כל אחת וייבנה לפי התקן האמריקאי לבנייה ירוקה. כמו כן יהיו בבניין 1,000 מקומות חניה, כולל חניית אופניים, חדר אוכל, חדר כושר וחוגים, מלתחות ועוד. עלות הקמת הקמפוס נאמדת בכ-מיליארד שקל.