המועצה לא אישרה היום ל-yes להוריד את ערוץ הילדים

למרות ש-yes הכריזה כבר על עלייתו ב-1 בינואר של ערוץ תחליפי מבית "סלוצקי הפקות", במועצה טוענים כי החברה לא הגישה את כל הנתונים הנחוצים כדי לאשר את הבקשה ■ במהלך הדיון שלפו נציגי RGE נספח סודי שסותר לכאורה את ההסכם שהוצג למועצה

ד``ר יפעת בן חי שגב / צילום: איל יצהר
ד``ר יפעת בן חי שגב / צילום: איל יצהר

מועצת הכבלים והלוויין לא אישרה היום ל-yes להחליף את ערוץ הילדים של RGE, בערוץ ילדים חדש שמפיקה עבורה "סלוצקי הפקות". זאת, לאחר ש-yes כבר הודיעה מוקדם יותר השבוע באופן רשמי כי בכוונתה להעלות החל מ-1 בינואר את הערוץ החדש, שנקרא yes KIDZ.

במועצה טוענים כי yes לא הציגה בפניה את כל הנתונים הנחוצים כדי לדון ב"סוגיית התחליפויות", ולאחר שהחברה תעשה זאת, ותמסור את כל המסמכים המועצה תשוב ותדון בבקשתה. אך מעבר לכך שהנתונים היו בלתי מספקים, במהלך הדיון התחוללה דרמה כאשר אנשי RGE הציגו הסכם נלווה סודי להסכם הראשי שלהם עם yes, שלכאורה סותר את מה שנאמר בהסכם הראשי בכל הנוגע לבעלות על תכני ערוץ הילדים הוותיק. בעוד שבהסכם הגלוי נכתב כי הבעלות על התכנים בערוץ שייכת ל-yes, לפי ההסכם שהוצג הבעלות על התכנים היא של RGE, לכאורה.

ב-yes הגיבו בחריפות לטענות ומסרו היום: "מדובר בשקר גס ובניסיון נואש של ערוץ ילדים שירד מקרנו ומנסה בכל כוחו לאחוז בקרנות המזבח. ההסכמים כולם הועברו למועצת הכבלים והלוויין, ואם אכן דברים אלה נאמרו החברה תבחן במידית הגשת תביעת דיבה נגד RGE".

למרות כל זאת, המועצה כן אישרה היום בנפרד את עלייתו של yes KIDZ לשידור, אך, כאמור, לא כתחליף לערוץ הילדים הנוכחי.

RGE, שבשליטת לן בלווטניק אביב גלעדי ואודי רקנאטי היא בעלת "ערוץ הילדים" ו"לוגי", ובנוסף היא גם מחזיקה בערוצי "ספורט 5". בין RGE ל-yes ישנו סכסוך חריף גם סביב ערוצי הספורט לאחר שב-yes מסרבים לדרישת RGE להעביר לה תשלומים נוספים שנאמדים בעשרות מיליוני שקלים עבור זכויות שידור חדשות שנוספו השנה לערוצים. בשבוע שעבר דחתה המועצה את בקשת RGE לשדר חלק מתכני הספורט שלה רק בהוט, וכעת יחזור הדיון בעניין לבית המשפט.