אומ"ץ ליועמ"ש: עצור הליכי המינוי של יאיר שמיר ליו"ר תע"א

שר הביטחון ליברמן מקדם את מינויו של שמיר, אף שהוועדה לבחינת מינויים בחברות הממשלתיות דחתה מינוי זה על רקע העובדה ששמיר ממשיך לכהן בתפקיד יו"ר נת"ע

יאיר שמיר / צלם: תמר מצפי
יאיר שמיר / צלם: תמר מצפי

תנועת אומ"ץ פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בקריאה שיעצור את ההליכים שמקדם שר הביטחון, אביגדור ליברמן, למינויו של יאיר שמיר לתפקיד יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית.

בתחילת השבוע העלה ליברמן את המינוי של שמיר לתפקיד על סדר יומה של ישיבת הממשלה, אך הדיון בנושא זה נדחה בסופו של דבר לישיבת הממשלה שתיערך ביום ראשון הבא.

ליברמן מקדם את מינויו של שמיר, אף שהוועדה לבחינת מינויים בחברות הממשלתיות, בראשות השופטת (בדימוס) בלהה גילאור, דחתה מינוי זה על רקע העובדה ששמיר ממשיך לכהן בתפקיד יו"ר נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים).

יצוין כי שמיר כיהן בעבר בתפקיד יו"ר תע"א ולאחר מכן כיהן בתפקיד שר החקלאות מטעם ישראל ביתנו שבראשות ליברמן.

בפנייה שעשה מטעם אומ"ץ עו"ד יובל יועז, נאמר כי קידום מינויו של שמיר לתפקיד יו"ר תע"א מלווה בחשש לפגיעה בטוהר המידות. הוא הוסיף וטען כי דירקטוריון התע"א מאויש כעת במלואו, ולכן הכוונה למנות את שמיר לתפקיד היו"ר שלו תהיה שלובה בהסכמתו של אחד מחברי הדירקטוריון שהוא חבר ועד עובדי התעשייה האווירית לפרוש מכהונה זו. הוא הוסיף וציין כי אם מינוי זה יצלח שמיר עשוי להוות "זרועו הארוכה של ליברמן בתעשייה האווירית".

רוב חברי הממשלה הסכימו בתחילת השבוע עם הניסיון של ליברמן לקדם את המינוי של שמיר לתפקיד, מינוי שמתעכב זה כמה חודשים. ליברמן משוכנע כי "לשמיר יש כישורים מיוחדים" המאפשרים את מינויו. מטרת דחיית ההצבעה בישיבת הממשלה היא לנסות להשיג הסכמה נרחבת יותר למינוי זה בקרב השרים.