טענות לגזענות מצד וולס פארגו: ישלם 35 מיליון דולר במסגרת פשרה

הבנק: "איננו מסכימים עם הטענות שהועלו בתביעה, אך אנו מאמינים כי האינטרס של עובדינו, של לקוחותינו ושל המשקיעים שלנו הוא להותיר את העניין הזה מאחורינו"

סניף של וולס פארגו בניו יורק / צילום: רויטרס
סניף של וולס פארגו בניו יורק / צילום: רויטרס

וולס פארגו הגיע לפשרה שמיישבת סכסוך עם קבוצה של ברוקרים ממוצא אפרו-אמריקאי הטוענים כי הבנק לא סיפק להם את אותן הזדמנויות תעסוקתיות שסיפק לעמיתיהם הלבנים.

הבנק ישלם 35 מיליון דולר ליותר מ-500 יועצים פיננסיים ומתלמדים בתחום, כך לפי הסכם פשרה שהוגש לאישור אתמול (ו'). וולס פארגו הסכים גם להוסיף עובדים שתפקידם יהיה לגייס ולהכשיר ברוקרים אפרו-אמריקאים ולהקים קרן פיתוח-עסקי בהיקף של 500,000 דולר. 

"איננו מסכימים עם הטענות שהועלו בתביעה, אך אנו מאמינים כי האינטרס של עובדינו, של לקוחותינו ושל המשקיעים שלנו הוא להותיר את העניין הזה מאחורינו", מסרה הלן בואו, דוברת הבנק מסן פרנסיסקו. 

הברוקרים הגדולים ביותר של וול סטריט התמודדו בשנים האחרונות עם תביעות בנוגע לאפליה על רקע מיני או גזעני. מריל לינץ' ברוקראז' של בנק אוף אמריקה הסכים ב-2013 לפשרה בהיקף של 160 מיליון דולר עם ברוקרים אפרו-אמריקאים ולתשלום של 39 מיליון דולר לעובדות. מורגן סטנלי הסכים ב-2007 לשלם 16 מיליון דולר לקבוצה של ברוקרים אפרו-אמריקאים.

המקרה של וולס פארגו הועלה בידי 6 ברוקרים אפרו-אמריקאים. בתביעה שנדונה ביום שישי בבית משפט פדרלי בשיקגו טענו השישה כי הבנק "פועל במתכונת ארצית מתמשכת של אפליה גזעית". 

לוולס פארגו יש יותר מ-15 אלף יועצים פיננסיים, מה שהופך אותו לחברת שירותי הברוקראז' מהגדולות בארה"ב.