פרויקט התקנת הסולקנים באשקלון מתעכב בשבועיים לפחות

המשרד להגנת הסביבה אישר לדחות את השבתת יחידה 1 באשקלון מחשש למחסור באספקת החשמל ■ חברת החשמל לוחצת לאשר דחייה נוספת של כמה חודשים לפחות

תחנת הכוח באשקלון / צילום: תמר מצפי
תחנת הכוח באשקלון / צילום: תמר מצפי

המשרד להגנת הסביבה אישר לחברת החשמל לדחות בשבועיים לכל היותר את השבתת יחידה 1 בתחנת רוטנברג באשקלון, משיקולים של אבטחת האספקה.

ההשבתה הייתה אמורה להתרחש אתמול (א') בכפוף להיתר הפליטה של המשרד להגנת הסביבה, לצורך התקנת סולקנים להפחתת פליטות מזהמים. פרויקט התקנת הסולקנים ב-4 היחידות הפחמיות באשקלון מתוכנן לביצוע הדרגתי, עד להשלמתו במארס 2019.

על-פי הודעת חברת החשמל היום (ב') לבורסה, בשבועיים הקרובים יימשכו הדיונים בבקשת החברה לעיכוב נוסף בהשבתת יחידה 1 באשקלון, ככל הנראה עד להחזרתה לפעילות של יחידת הייצור 6 באורות רבין בחדרה. פרויקט התקנת הסולקנים ביחידה 6 אמור היה להסתיים בחודש מארס, אך היא עשויה לחזור לפעילות מאוחר יותר.

במשרד להגנת הסביבה סירבו לבקשה קודמת של חברת החשמל לדחות את העבודות באשקלון, בטענה שהיא לא כללה נימוקים ברורים. חברת החשמל הודיעה אז כי תשקול את המשמעויות של הסירוב, ועל-פי הודעתה מהיום (ב'), המגעים בנושא לא נפסקו, והדחייה הזמנית ניתנה לאחר שהמשרד להגנת הסביבה התייעץ עם משרד האנרגיה ורשות החשמל.