הקלה לסלקום ופרטנר: יוכלו לחבר שכונות בסיב אופטי בודד

משרד התקשורת מרחיב את תיק השירות, כך שבניגוד לדעת בזק שדורשת לקטוע סיבים אופטיים כאשר הם עוברים בכמה צמתי תקשורת, פרטנר וסלקום ישלמו עבור חיבור רציף אחד

שלמה פילבר  / צילום: תמר מצפי
שלמה פילבר / צילום: תמר מצפי

משרד התקשורת עומד להוסיף הרחבה לתיק השירות שעשוי להקל על פרטנר וסלקום במסגרת השימוש בתשתיות הפיזיות של בזק. מדובר בתוספת לתיק השירות הקיים ולפיו בזק לא תוכל לנתק למקטעים סיב אופטי שפרטנר או סלקום יבקשו לחבר לשכונה מסוימת. בזק דרשה שכל סיב שעובר בגוב יעבור אך ורק באותו גוב ואם המפעיל המתחרה רוצה נגישות שכרוכה במעבר בין גוב לגוב, הרי שהדבר יחייב קיטוע של הסיב וחיבורו מחדש בכל גוב וגוב. ברור מאליו שהעלות הכרוכה בדרישות בזק גבוהה מאד ובנוסף מייצרת עיכובים ובעיות הכרוכות באישור מראש של כל מקטע ומקטע.

לבקשת החברות בחן משרד התקשורת את העניין והגיע למסקנה שהן צודקות. לאחר שימוע קצר שערך נדחו עיקרי טענותיה של בזק ותיק השירות לגבי השימוש בתשתיות בזק יתוקן בקרוב.

חשוב להדגיש כי למרות שמשרד התקשורת טוען שרפורמת התשתיות כבר עובדת ובזק לא מעכבת שימוש בתשתיותיה הפסיביות, הרי שהדעה אצל החברות הפוכה והן טוענות שלמרות עשרות בקשות שהוגשו לא מתבצעים חיבורים בפועל. כנ"ל גם לגבי הנגישות לאתרים סלולריים ששתיהן מבקשות לחבר בסיבים אופטיים - בזק עד עתה לא חיברה אף אתר וזאת למרות הוראה מפורשת של המשרד שאסור לה להבחין בין חיבור שמיועד ללקוח עסקי, פרטי, או לחיבור שמיועד לאתר סלולרי.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי 80% מהבקשות של סלקום כבר אושרו לעבודה ובשלב זה ממתינים שסלקום תקבל את האישורים המתאימים בקרב הרשויות המקומיות כדי לבצע השחלות של סיבים אופטיים. רוב הבקשות הן לחיבור אתרים סלולריים בסיבים אופטימיים.

מבזק נמסר בתגובה: "בזק תפעל על פי הנחיות משרד התקשורת".