נוני מוזס הגיע לחקירה נוספת, יאיר נתניהו ייתן עדות השבוע

(עדכון) - מו"ל "ידיעות אחרונות" יעומת עם ממצאים חדשים בתיק 2000 ■ במהלך השבוע ייחקר גם רה"מ בפעם השלישית, ואילו בנו יצטרך לתת עדות במסגרת חקירת קשריו עם אנשי העסקים מילצ'ן ופאקר

בנימין נתניהו ונוני מוזס / איור: גיל ג'יבלי
בנימין נתניהו ונוני מוזס / איור: גיל ג'יבלי

מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, התייצב היום (א') פעם נוספת במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה ונחקר באזהרה על פגישותיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני הבחירות לכנסת בשנת 2015.

מוזס חשוד בהצעת שוחד לנתניהו ובמתן שוחד, בכך שלפי החשד תיאם אם נתניהו מהלכים שנועדו לכאורה לקדם את האינטרסים שלהם לפני הבחירות. כזכור, לפי החשד, נתניהו הבטיח לקדם את החוק לצמצום השפעתו של החינמון "ישראל היום" המתחרה ב"ידיעות אחרונות", בתמורה לסיקור אוהד בעיתון לנתניהו.

לפי הקלטות השיחות של נתניהו ומוזס, השניים דיברו לא רק על מהלכים חקיקתיים אלא גם על שמות של עיתונאים שנתניהו היה מעוניין שיכתבו ב"ידיעות אחרונות" או מעוניין בסילוקם מכתיבה בעיתון. כך למשל, הציע נתניהו כי אבי רצון יכתוב בעיתון, ומנגד אמר כי העיתונאי אמנון אברמוביץ' פוגע בו בכתיבתו.

לפי פרסום בערוץ 2 אתמול, נתניהו אמר למוזס, בין היתר, בהתייחסו לאופן שבו הוא רוצה שיתייחס אליו "ידיעות אחרונות": "אנחנו מדברים על מתינות, על תקשורת סבירה, להוריד את רף העוינות אליי מ-9.5 ל-7.5". 

מוזס השיב: "זה ברור לי. עזוב. צריך לדאוג שתהיה ראש ממשלה". 

נתניהו: "אני חושב שבשביל המדינה צריך לדאוג".

מוזס: "אמרתי לך - לשמחתך, אתה המשוגע שרוצה להיות ראש ממשלה, אז לבריאות, תהיה".

בהמשך השבוע צפוי יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, למסור עדות במשטרה במסגרת פרשה זאת. יאיר צפוי להיחקר במסגרת הפרשה הנוספת הנחקרת נגד נתניהו ומכונה "תיק 1000". לפי החשד, יאיר נתניהו קיבל טובות הנאה בניגוד לדין מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. 

בתוך כך, יו"רית מרצ, ח"כ זהבה גלאון, מתחה היום ביקורת על התנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. "היועמ"ש דוגר חודשים על קלטות שמוכיחות שראש הממשלה הוא שחקן מרכזי בשוק התקשורת, ולא רק שהוא לא עף מיד לחדר החקירות, מנדלבליט גם מאפשר לו להמשיך לכהן כשר התקשורת", כתבה גלאון.

גלאון לא הסתפקה בכך והוסיפה כי "כך בדיוק נראית מדינה ששומרי הסף שלה הפכו לשומרי הסף של נתניהו. נתניהו צריך ללכת, והוא צריך לקחת איתו את היועץ המשפטי. במילא מנדלבליט הוכיח שהוא קודם כל היועמ"ש של נתניהו - ורק אחר-כך של הציבור. מדהים לראות את השניים האלה ממשיכים באותם התפקידים כאילו כלום לא קרה כאן. צאו כבר, שניכם".