נדחתה עתירת שפ"מ נגד זכיית טרגט ספיריט במכרז הפרסום של התאגיד

(עדכון) - מוקדם יותר דחה השופט את בקשתה של הפרסומאית יפית גרינברג להצטרף כצד לעתירה ■ ככל הנראה שפ"מ ניסתה לצרף לעתירה גם את יוני סער, מבעלי פרומרקט

האם הסאגה סביב הגורם שישווק את זמן הפרסום של תאגיד השידור "כאן" לקראת סיום? שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, משה ורדי, המליץ היום (ג') לשפ"מ למשוך את עתירתה נגד זכיית קבוצת טרגט ספיריט שבשליטת טרגט מרקט במכרז על שיווק זמן הפרסום של תאגיד השידור הציבורי "כאן". שפ"מ מצידה בקשה מספר ימים להתייעץ האם כדאי לה למשוך את העתירה או להתעקש על קבלת פסק דין.

מוקדם יותר דחה השופט את בקשתה של הפרסומאית יפית גרינברג (ג. יפית) להצטרף כצד לעתירה.

גרינברג, מבעלי G גרופ, הגישה את בקשת ההצטרפות רק 12 שעות לפני הדיון עצמו וטענה כי היא בעלת חברת הפקות, וכי זכיית טרגט ספיריט עלולה לפגוע בתחרות. העיתוי גרם לשופט להניח כי מדובר בפנייה צינית שנעשתה בין היתר בלחץ שפ"מ, והוא לא איפשר את הצטרפותה של גרינברג לעתירה.

נראה כי גרינברג לא הייתה הגורם היחיד בתעשייה אותו ניסתה שפ"מ לגייס לקרב המשפטי נגד טרגט ספיריט: נראה כי גם מול יוני סער, מבעלי קבוצת השיווק פרומרקט, נעשתה בדיקה כזו, אך סער לא ראה בעיה בזכיית טרגט ספיריט שבשליטת המתחרים שלו, חברת הקד"מ טרגט מרקט, ובחר שלא להשתתף.

כזכור, שפ"מ, ששיווקה במשך שנים ארוכות את זמן הפרסום של רשות השידור, פנתה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה לפסול את זכייתה של טרגט ספיריט במכרז - או לחליפין לפסול את המכרז כולו. לטענתה, טרגט מרקט, בעלת השליטה בטרגט ספיריט, עונה על הגדרת "פרסומאי" כפי שהוצגה במכרז, ולכן יש לפסול את זכייתה.

בתביעה נסמכה שפ"מ בין היתר על כך שהן רשות השידור והן תאגיד השידור קבעו כי פרסומאים אינם יכולים לשמש כזכיינים - מאחר שהם מצויים בהכרח בניגוד עניינים, ועל כן יש לאסור את השתתפותם במכרז. 

שפ"מ החזיקה קרוב ל-20 שנה בזיכיון לשיווק זמן הפרסום של רשות השידור והתמודדה במכרז של תאגיד השידור הציבורי. עוד התמודדו קבוצת איירובוט, שזכתה במקום השני, וקבוצה של המפיק בני מנשה.

יפית גרינברג היא מוותיקות ענף הפרסום ויחד עם בנה אייל גרינברג היא מחזיקה בבעלות על קבוצת G גרופ המחזיקה במספר עסקים בתחום התקשורת. השניים שותפים גם במשרד הפרסום ענבר-מרחב ומחזיקים בשליטה על קבוצת סטימצקי.