האוצר דחה בקשת אורי יוגב לדחות את השימוע להשעייתו

מנכ"ל האוצר שי באב"ד הודיע אמש כי הוא דוחה את בקשתו של מנהל רשות החברות לקבל שהות של 14 יום כדי להתכונן לשימוע שאליו זומן ■ השימוע ייערך היום ב-17:00

אורי יוגב משה כחלון / צילום: אוריה תדמור איל יצהר
אורי יוגב משה כחלון / צילום: אוריה תדמור איל יצהר

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"דהודיע אמש בשעת לילה מאוחרת למנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, כי הוא דוחה את בקשתו לקבל שהות של 14 יום כדי להתכונן לשימוע שאליו זומן לקראת השעייתו. בהודעה נאמר ליוגב כי עליו להתייצב בלשכת מנכ"ל האוצר היום (ד') בשעה 17:00, ואם לא יעשה כן, תתקבל החלטה בהיעדרו.

הודעתו של באב"ד נמסרה ליוגב בתגובה למכתב שהעביר בא-כוחו עו"ד איזי הולדשטיין, בו נטען בין היתר כי פרק הזמן שניתן ליוגב על-מנת להיערך לשימוע הוא "בלתי סביר ופוגע באופן מהותי בזכויותיו הבסיסיות להליך הוגן". בנוסף טען הולדשטיין כי אין כל בסיס להאשמות נגד יוגב בדבר הפרת כללי התקשי"ר המצדיקות לכאורה את השעייתו.

הפרשה החלה לאחר שיוגב כינס מסיבת עיתונאים לרגל השקת נבחרת הדירקטורים - בניגוד להנחיית המנכ"ל כי אירועים כאלה מחייבים קבלת אישור מראש שלו ושל דוברות המשרד.

באוצר אומרים כי מהלך השעייתו של יוגב נשען על בסיס משפטי מוצק ועל תמיכתם של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונציב שירות המדינה משה דיין. עם זאת מודים באוצר כי אין אפשרות להדיח את יוגב או לקצר את כהונתו המסתיימת בספטמבר השנה, אלא רק להשעותו לפרק זמן של כשבועיים.